زمان زیادی است که کانتینرها در جامعه رواج یافته‌اند و به طور روزانه شاهد تولید و عرضه انواع کانتینرها با ابعاد مختلف هستیم. کانتینرها در صنعت حمل‌ونقل صنعتی و جابه‌جایی‌ها بسیار پرکاربرد هستند و از جابه‌جایی‌های زمینی گرفته تا تجارت دریایی، از کانتینرهای کوچک و بزرگ استفاده می‌شود. یکی از مدل‌های خاص و پرکاربرد کانتینرها، مدل اپن ساید یا بغل بازشو است. این کانتینرها مزایای زیادی دارند و تنوع کاربری بالایی نیز خواهند داشت؛ به همین دلیل توانسته‌اند طرفداران زیادی پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم که به معرفی کانتینر بغل بازشو، کاربرد، مزایا و انواع آن بپردازیم. اگر قصد خرید این کانتینر را دارید حتما تا انتهای مقاله ما را دنبال کنید.

کانتینر بغل بازشو چیست (Open Side)

کانتینرهای اپن ساید یا بغل بازشو همانند کانتینرهای معمولی در اندازه ۶ متری و ۱۲ متری هستند. تنها تفاوت این دو کانتینر این است که در بخش طولی کانتینر اپن ساید، یک یا چند درب با قابلیت باز و بسته شدن تعبیه شده است. این قابلیت در کانتینرهای بغل بازشو باعث شده است که بتوان از آن‌ها برای کاربری‌های مختلف و در مکان‌های مختلف استفاده کرد. کانتینر بغل بازشو دارای طراحی خاص و کاربردی است؛ به همین دلیل استفاده‌های گوناگونی دارد. البته این کانتینرها بیشتر در مکان‌هایی قرار می‌گیرند که بدون حرکت باشند؛ به عبارت دیگر یک مکان ثابت فراهم خواهند کرد.

خرید کانتینر بغل بازشو-پاسارگاد کانتینر-04-

کاربرد کانتینر بغل بازشو

کانتینرهای بغل بازشو از نظر ساخت و طراحی متفاوت از کانتینرهای کلاسیک هستند؛ با این حال هر دوی آن‌ها کاربردهای فراوانی دارند. امروزه از کانتینرهای اپن ساید در رستوران، فروشگاه، مراکز امدادی و … استفاده می‌شود، اما به طور کلی کاربرد آن‌ها را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی کرد:

انبار

کانتینرهای اپن ساید دارای درب‌هایی در دیواره طولی هستند که سرعت تخلیه اجناس یا بارگذاری را افزایش می‌دهند. علاوه بر این، درب‌های این کانتینرها مجهز به ایمن‌ترین و بهترین قفل‌ها شده‌اند. همین موارد باعث شده‌اند که کانتینر اپن ساید با امنیت بالای خود بتواند نقش انبار را برای اجناس بزرگ و کوچک بازی کند.

حمل و نقل

از آنجایی که سرعت تخلیه و بارگیری کانتینرهای بغل بازشو در مقایسه با کانتینرهای کلاسیک بسیار بالاتر است، برای حمل و نقل‌های دریایی می‌توانند بهترین گزینه باشند.

تبدیل

کانتینرهای بغل بازشو علاوه بر انبار و حمل و نقل، کاربرد دیگری نیز دارند. برخی از کانتینرهای اپن ساید بدون دیواره طولی تولید می‌شوند؛ به همین دلیل می‌توان از شیشه یا کرکره به عنوان دیواره برای این کانتینرها استفاده کرد. در این صورت کانتینر شما به کیوسک، اتاقک، کافه یا هر چیز دیگری که شما بخواهید تبدیل خواهد شد.

مطالب مرتبط:

مطمئنا در هنگام خرید و کسب اطلاعات درباره کانتینرها متوجه شده اید که غیر از تفاوت در انواع کانتینر از نظر باز و بسته شدن، از نظر ابعاد نیز دارای انواع مختلفی می باشند. خرید کانتینر 20 فوت برای حمل بار در حجم های کم، گزینه مناسبی می باشد.

مزایای کانتینر بغل بازشو

کانتینرهای بغل بازشو نیز مانند دیگر کانتینرها مزایای زیادی دارند که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درب‌های کانتینرهای اپن ساید مجهز به قفل جعبه‌ای هستند و امنیت بالایی دارند.
  • بارگیری و تخلیه در این مدل کانتینرها بسیار سریع انجام می‌شود.
  • کفپوش کانتینرهای اپن ساید از جنس تخته سه لایی درست شده است.
  • برای تخلیه بار از این مدل کانتینرها می‌توان از لیفتراک و جک‌های چنگالی استفاده کرد.
  • کانتینرهای بغل بازشو غیرقابل نفوذ به آب هستند.
  • قابلیت حمل و جابجایی را دارند.
  • به عنوان انبار برای نگهداری دائمی و موقتی به کار می‌روند.

مطالب مرتبط:

ترانزیت بین المللی کالا چیست؟ پیشنهاد می کنیم برای پاسخ به این پرسش مقاله مربوط به آن را مطالعه فرمایید!

کانتینر بغل بازشو پاسارگاد کانتینر 01

انواع کانتینر بغل بازشو

همانگونه که می دانید، کانتینرها از نظر نوع باز و بسته شدن به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. به عنوان مثال، کانتینر روباز یکی از آن هاست که برای مواقعی که فضا محدود است و امکان باز و بسته کردن درب ها برای بارگیری وجود ندارد، این مدل کانتینر کاربرد فراوانی پیدا می کند.

کانتینرهای بغل بازشو را به طور کلی می‌توان به سه گروه طبقه‌بندی کرد که هر یک از آن‌ها دارای کاربرد و ویژگی‌های متفاوتی هستند.

کانتینر بغل بازشو دو درب

 کانتینرهای بغل بازشو دو درب، همانطور که از نامشان پیدا است دارای دو درب در دیواره طولی هستند. در این مدل کانتینر، تمام دیواره با درب پوشیده نشده است و عمده کاربرد آن برای حمل و نقل لوازم و اجناس کوچک خواهد بود.

کانتینر بغل بازشو چهار درب

برخی کانتینرهای اپن ساید مجهز به چهار درب شده‌اند که این درب‌ها به صورت دو به دو به هم متصل هستند و کل دیوار را پوشش می‌دهند. از این مدل کانتینر بیشتر برای حمل و نقل اجناس بزرگ استفاده می‌شود؛ چرا که در برخی موارد نوع درب مانع از بارگذاری کالا خواهد شد.

کانتینر بغل بازشو چادری

کانتینر بغل بازشو چادری یکی از خاص‌ترین نوع کانتینرها است. در این مدل کانتینر بر خلاف مدل‌های قبلی، در دیواره طولی هیچ دربی وجود ندارد. در کانتینر مدل چادری دیواره‌های طولی برداشته می‌شوند و جای خود را به چادرهای برزنتی می‌دهند. این چادرها با استفاده از قلاب‌های بسیار محکمی نگه داشته می‌شوند تا محصولات موجود در کانتینر در جای خود ثابت بمانند.

مطالب مرتبط:

خرید کانتینر چادری موجب می شود تا بارها بدون آسیب و ضرر جابه جا شوند. پیشنهاد می کنیم درباره آن بیشتر بخوانید!

ابعاد کانتینر بغل بازشو

از آنجایی که کانتینر اپن ساید دارای کاربردهای مختلفی است، باید در اندازه‌ها و ابعاد متفاوتی نیز ساخته شود. کانتینرهای Open Side در اندازه‌های ۲۰ و ۴۰ فوت معمولا استفاده راحت‌تری دارند و طرفداران بیشتری نیز پیدا کرده‌اند. ارتفاع استانداردی که برای این نوع کانتینر در نظر گرفته‌اند ۸ فوت و ۶ اینچ یا ۲.۵۸ متر است. اگر برای کاربری خود به ارتفاعی بیشتر از این میزان نیاز دارید، می‌توانید از کانتینرهای های کیوب (HighCube) استفاده کنید. ارتفاع این کانتینرها به اندازه ۳۰ سانتی‌متر بلندتر از کانتینرهای استاندارد در نظر گرفته شده است و برای کاربردهای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خرید کانتینر بغل بازشو-پاسارگاد کانتینر-

خرید کانتینر بغل بازشو از پاسارگاد کانتینر

پاسارگاد کانتینر یکی از مطمئن ترین شرکت‌های تولیدکننده انواع کانتینر است که برای خرید کانتینر اولین گزینه می باشد. زمانی که برای خرید کانتینر اپن ساید اقدام می‌کنید باید در وهله اول به کیفیت و کاربرد محصول توجه داشته باشید. کانتینرها توسط شرکت‌های مختلفی به فروش می‌رسند که هر یک از آن‌ها کیفیت متفاوتی خواهند داشت. یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید کانتینر بغل بازشو باید به آن توجه کنید، قیمت است. این موضوع به عواملی مانند ارتفاع، ابعاد، کیفیت، مواد اولیه و … بستگی دارد. پاسارگاد کانتینر فروشنده انواع مختلف کانتینرهای بغل بازشو با نازل‌ترین قیمت است. کیفیت محصولات آن نیز در سطح بالایی قرار داد و به دلیل داشتن قیمت مناسب در کنار کیفیت عالی، بهترین گزینه برای خرید است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه‌های «خرید کانتینر بغل بازشو | کانتینر Open Side و آشنایی با ویژگی های آن»

    1. سلام دوست عزیز، وقت بخیر.
      کانتینرها با توجه به مدلی که شما تقاضا کنید قیمت های متفاوتی خواهند داشت.
      لطفا با مجموعه تماس بگیرید و با توجه به متریالی که میخواهید استفاده کنید و … قیمت خدمتتون ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *