در صنعت ساخت و ساز امروزی کانکس‌ها و انواع مختلف آن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند. علت این امر برتری ویژگی‌های تجهیزاتی و مهندسی این نوع سازه‌ها نسبت به سازه‌های سنتی، بتنی و فلزی است. مطمئنا هنگام خرید کانکس متوجه شده اید که کانکس‌ها بر اساس نوع کاربری در مدل‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. کانکس کارگاهی از جمله انواع پرکاربرد کانکس‌ها است که به منظور سکونت کارکنان پروژه‌های مختلف عملیاتی مهندسی و صنعتی ساخته می‌شود.

کانکس کارگاهی نیز مانند سایر کانکس‌ها در طرح‌ها و ابعاد مختلفی بر اساس سفارش و نیاز مشتری تولید می‌شود. این نوع کانکس‌ها در حقیقت کاربرد بسیار گسترده‌‌ای دارند. در ادامه در مورد انواع کانکس کارگاهی، مشخصات فنی و امکانات و تجهیزات هر یک از آن‌ها به توضیحات کامل و جامعی را ارائه می‌دهیم.

کانکس کارگاهی چیست؟

ساده‌ترین و در عین حال پرکاربردترین کانکس‌ها، کانکس کارگاهی نام دارد. این نوع سازه پیش ساخته به منظور سکونت کارگران و یا برای استقرار نیروهای مختلف در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی استفاده می‌شود. یکی از مزایای متمایز این نوع کانکس‌ها هزینه‌های ساخت بسیار پایین آن نسبت به سایر کانکس‌ها است. اغلب در کنار کانکس کارگاهی برای پروژه های عظیم، خرید کانکس اداری نیز رایج است.

بدنه و شاسی این مدل از کیوسک‌های پیش ساخته از مصالح مرغوب و محکمی استفاده شده و به همین دلیل در برابر حوادث غیر مترقبه از جمله زلزله بسیار مستحکم هستند.

خرید کانکس کارگاهی-پاسارگاد کانتینر-02-

موارد کاربرد کانکس کارگاهی

کانکس کارگاهی به دلیل داشتن ابعاد بهینه‌سازی شده و همچنین مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی مخرب همچون تغییرات شرایط آب و هوایی و… در بسیاری از پروژه‌های فوریتی که فضا و زمان کافی برای تعبیه سازه بتنی وجود ندارد مورد استفاده قرار می‌گیرند. از انواع مختلف کانکس کارگاهی نیز به عنوان کیوسک نگهبانی یا سرویس بهداشتی نیز استفاده می‌شود.

انواع کانکس کارگاهی

همان گونه که در مطالب بالا گفته شد، کانکس کارگاهی بر اساس نوع کاربری، سایز، ابعاد و تجهیزات استفاده شده در مدل‌ها و انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. از پرکاربردترین انواع کانکس کارگاهی می‌توان به کانکس کارگاهی سنگین، کانکس کارگاهی سبک و کانکس کارگاهی ساندویچ پانل اشاره کرد.

مشخصات کانکس کارگاهی سنگین

کانکس کارگاهی سنگین یکی از پرکاربردترین انواع کانکس کارگاهی است. همان گونه که از نام این کانکس پیداست، در تمامی مراحل ساخت آن از ادوات و مصالح فوق سنگین استفاده می‌شود.

از این نوع کانکس کارگاهی اغلب در پروژه‌های طولانی مدت استفاده می‌شود. در حقیقت این مدل از کانکس‌های کارگاهی نسبت به سایر کانکس‌ها طول عمر بیشتری دارند. افزون بر این موارد فرایند عایق‌کاری دیواره‌ها و سقف در این نوع کانکس بهتر و کامل‌تر بوده و به همین دلیل ضریب ایمنی بالاتری دارد.

مطالب مرتبط:

قبل از خرید کانکس توجه داشته باشید که برخی از کانکس ها برای احداث نیاز به مجوز کانکس دارند. لازم است درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کانکس کارگاهی سبک

این نوع کانکس عمدتا برای استفاده‌های کوتاه مدت و کمتر از یک سال تولید و عرضه می‌شود. البته باید به این نکته بسیار مهم اشاره کرد که کانکس کارگاهی سبک به دلیل اینکه مصالح سبک‌تری در آن استفاده می‌شود همواره قیمت بسیار کمتری نسبت به سایر انواع کانکس کارگاهی دارد.

کانکس کارگاهی ساندویچ پانل

یکی دیگر از پرکاربردترین انواع کانکس کارگاهی، کانکس ساندویچ پانل در نوع کارگاهی می باشد. تمامی مصالح و ادوات استفاده شده در این نوع کانکس از نوع باکیفیت و بسیار مرغوب هستند. از این نوع کانکس اغلب در پروژه‌هایی که در مناطق بسیار سرد و با شرایط آب و هوایی سخت قرار گرفته‌اند استفاده می‌شود، چراکه پوشش و عایق‌بندی این نوع کانکس‌ها به صورت حرفه‌ای نیز انجام می‌شود.

مطالب مرتبط:

خرید کانکس مدیریتی برای پروژه های خارج از شهر ایده بسیار خوبی می باشد که باعث می شود تا فضاهای اداری/مدیریتی از فضاهای کارگاهی در مکان هایی که از امکانات شهری دور هستند، به خوبی تفکیک شوند.

خرید کانکس کارگاهی-پاسارگاد کانتینر-03-

ویژگی‌های و مزایای کانکس کارگاهی

یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های کانکس کارگاهی مقاومت و استحکام بسیار بالای آن‌‌ها است، به همین جهت این نوع از کانکس‌ها نسبت به سایر کیوسک‌های پیش ساخته طول عمر بالاتری دارند.

به دلیل بالا بودن هزینه‌های مربوط به ساختوسازهای بتنی و فلزی و همچنین گران بودن مصالح ساختمانی بسیاری از مدیران پروژه‌ها از کانکس مدیریتی استفاده می‌کنند، چراکه هزینه ساخت، نگهداری و تعمیر این نوع کانکس‌ها بسیار کمتر است. علت اصلی مقاومت بالای کانکس‌های کارگاهی استفاده از اتصالات جوشی مقاوم در پیوند دادن اعضای اسکلت و شاسی سازه است. از دیگر مزایای کانکس کارگاهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از نفوذ رطوبت، سرما و حشرات موذی به داخل اتاقک
  • قابلیت جابه‌جایی و حمل آسان و سریع
  • اشغال فضای بسیار کم
  • نداشتن هیچ گونه آسیب برای محیط زیست
  • برخورداری از تنوع طراحی و رنگ‌بندی بالا
  • قابلیت تولید در ابعاد و اندازه‌های مختلف

مشخصات فنی، مصالح ساخت و ابعاد کانکس کارگاهی

شاسی کانکس کارگاهی از نوع تیرآهن IPE نمره 16 تا 18 بوده و در اسکلت بدنه آن از پروفیل‌هایی با اندازه 40*40 استفاده می‌شود. به علاوه در بخش کفی این نوع کانکس‌ها عمدتا از پروفیل‌های آهنی 40*40 با فواصل 36 سانتی متری و همچنین ضخامت 1.5 میلی‌متر استفاده می‌شود.

در بخش داخلی انواع کانکس کارگاهی به منظور پوشاندن دیوارها از دیوارپوش PVC مرغوب استفاده می‌شود. در بخش خارجی بدنه این کانکس‌ها نیز از ورقه فولادی با روکش گالوانیزه استفاده می‌شود تا در برابر زنگ‌زدگی و اکسایش مقاومت بالایی داشته باشد. دیگر مشخصات فنی کانکس‌های کارگاهی عبارت‌اند از:

  • استفاده از درب ورودی از جنس آلومینیوم به ابعاد 80*180 به همراه یراق آلات استانداررد
  • استفاده از پوشش داخلی کف از جنس تخته‌های 16 میل MDF
  • پنجره‌هایی آلومینیومی با ابعاد 80*100 به همراه یراق آلات استاندارد و مرغوب
  • استفاده از تاسیسات برقی و تلفن دارای کابل با نمره 2.25 به شکل روکار داخل داکت‌ها مخصوص پی وی سی نمره 2

مطالب مرتبط:

شیلتر نظامی نوعی سازه پیش ساخته است که بنابر کاربری آن، هم در دسته بندی کانکس ها جای می گیرد و هم در دسته بندی کانتینرها. درباره آن بیشتر بخوانید.

خرید کانکس کارگاهی-پاسارگاد کانتینر-04-

امکانات کانکس کارگاهی

در کانکس کارگاهی و انواع آن همواره تمامی تجهیزات و امکانات مورد نیاز قرار داده می‌شود. برای نمونه تجهیزات امداد اولیه نیز یکی از مهم‌ترین این تجهیزات است که باید در داخل این نوع کانکس‌ها قرار داده شود. از دیگر امکانات و تجهیزات مهم استفاده شده در انواع کانکس کارگاهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم تهویه و گردش هوا
  • تخت خواب
  • فیوز، کلید و پریزهای مرغوب
  • سیم کشی مخابراتی
  • سیم کشی روکار و داخلی
  • تجهیزات داخلی برقی
  • کپسول آتش نشانی
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • آشپزخانه
  • سرویس بهداشتی و حمام
  • لوله کشی آب گرم و سرد
  • قرار دادن کابینت و کمد دیواری در پارتیشن بندی

مطالب مرتبط:

کانکس سایدینگ از سری کانکس های موجود در بازار است که به دلیل جنس بدنه محکم و با استحکام آن مورد استقبال و استفاده قرار گرفته است.

خرید کانکس کارگاهی از پاسارگاد کانتینر

مراحل ساخت کانکس کارگاهی و مصالح استفاده شده در آن نسبت به سایر کانکس‌ها متفاوت است، به همین جهت در خرید انواع کانکس کارگاهی باید بیشترین دقت را داشته و از شرکتی معتبر آن را خریداری کنید. البته می توانید به جای سفارش برای ساخت کانکس، خرید کانکس دست دوم را در اولویت خود قرار دهید که بدین شکل در هزینه نیز صرفه جویی شده است.

شرکت پاسارگاد کانتینر یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده انواع کانکس کارگاهی سبک، سنگین و ساندویچ پانل در سراسر کشور است. برای استعلام قیمت و خرید کانکس کارگاهی مورد نظر خود می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

سخن نهایی

کانکس کارگاهی یکی از پرفروش‌ترین و پرکاربردترین انواع کانکس‌ها است که به دلیل داشتن بدنه‌ای محکم و بسیار مقاوم همواره در بسیاری از عملیات و پروژه‌های عمرانی و صنعتی استفاده می‌شود. کانکس کارگاهی بر اساس نوع کاربری در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *