یکی دیگر از پرکاربردترین سازه‌ها و اتاقک‌های پیش ساخته شیلتر نام دارد. این نوع سازه‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌های ساختاری بسیار زیاد همچون ابعاد بهینه‌سازی شده، قابلیت حمل و نقل آسان و اشغال فضای کم در صنایع مختلف از جمله صنایع نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع سازه یکی از انواع کانتینرها به شمار می رود که کاربرد نظامی دارد.

در حقیقت یکی از پرکاربردترین انواع شیلتر‌ها، شیلتر نظامی نام داد. ابعاد، مصالح و تجهیزات استفاده شده در شلترهای نظامی با سایر شلترها متفاوت است. در ادامه این مقاله در مورد مشخصات انواع شیلتر نظامی به توضیحات بیشتری می‌پردازیم.

شیلتر نظامی چیست؟

کلمه شیلتر معادل فارسی واژه انگلیسی Shelter است. این کلمه در زبان انگلیسی به معنای خانه امن، سرپناه و پناهگاه است. در زبان فارسی در صنایع نظامی و دفاعی تحت عنوان محفظه‌هایی محکم و مقاوم برای استقرار و امنیت نیروها یاد می‌شود. شیلتر نظامی سازه‌ای پیش‌ساخته حفاظتی هستند که گاهی اوقات با مدولارهایی با قابلیت ارتقا و توسعه‌پذیری تولید و عرضه می‌شوند.

موارد کاربرد شیلتر نظامی

از شیلتر نظامی و انواع آن به منظور استراحت و سکونت نیروهای امنیتی و نظامی در مناطق مختلف استفاده می‌شود. برای نمونه در بسیاری از مناطق دیده بانی و محل‌هایی که نیروهای امنیتی ویژه‌ای به مدت طولانی قرار است استقرار یابند از شیلترهای نظامی استفاده می‌شود. به همین منظور می توان آن را یکی از انواع کانکس نیز در نظر گرفت.

افزون بر موارد فوق در بسیاری از پایگاه‌های نظامی و امنیتی به منظور فراهم کردن هر چه سریع‌تر امکانات رفاهی و آسایش نیروهای امنیتی از شیلترهای نظامی استفاده می‌شود. افزون بر موارد فوق از شیلترهای نظامی برای نگهداری از تجهیزات مهم و گران‌قیمت نظامی استفاده می‌شود.

از آن جایی که از شیلتر نظامی غیر از فضای اسکان برای نیروهای انسانی، برای نگهداری تجهیزات و لوازم گوناگون نیز استفاده می شود، می توان غیر از دسته بندی کانکس، آن را در دسته بندی کانتینر نیز گنجاند.

خرید شیلتر نظامی-پاسارگاد کانتینر-03-

ویژگی‌ها و مزایای شیلتر نظامی

یکی از بارزترین ویژگی‌ شلتر نظامی مقاومت بالای آن در برابر عوامل محیطی خطرناک همچون آب، رطوبت، زلزله است. این نوع سازه‌های پیش‌ساخته علاوه بر اشغال فضای کم تمامی تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای سکونت را فراهم می‌کنند.

نصب و اجرای سریع و آسان

پروسه ساخت شیلتر نظامی و انواع آن در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. در ساخت این نوع سازه‌ها از مصالح ساختمانی مقاوم استفاده می‌شود تا علاوه بر داشتن عمر طولانی کارایی مانند سازه‌های بتنی و سنتی داشته باشند.

در بسیاری از ماموریت‌های ارگان‌های نظامی و ارتشی به منظور فراهم کردن امکانات لازم برای نیروهای امنیتی همواره از انواع شیلتر نظامی استفاده می‌شود، علت این امر نصب و اجرای سریع این نوع سازه‌ها در هر نقطه از محل استقرار است.

مطالب مرتبط:

اگر به دنبال خرید کانکس هستید، باید در نظر داشته باشید در برخی مواقع نیاز به مجوز کانکس دارید. درباره آن بیشتر بخوانید!

حمل و نقل سریع و آسان

یکی دیگر از مزیت‌های کاربردی شیلتر نظامی حمل و نقل و جا‌به‌جایی سریع آن است. بر خلاف سازه‌های سنتی و قدیمی نظامی این نوع سازه‌های پیش ساخته قابلیت جابه‌جایی داشته و به وسیله کامیون‌ها و کامیونت‌های نظامی به راحتی می‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد.

برخورداری از هزینه‌های کم

هزینه‌های نگهداری و مراقبت از شیلتر نظامی بسیار کم است. همچنین هزینه‌های مربوط به طراحی و ساخت این نوع سازه‌ها در مقایسه با ساختمان‌ها سازه‌های سنتی و قدیمی پایین‌تر است.

مطالب مرتبط:

کانکس سایدینگ از محکم ترین نوع سازه های پیش ساخته می باشد که به دلیل استحکام آن بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. پیشنهاد می کنیم درباره آن بیشتر بخوانید!

خرید شیلتر نظامی-پاسارگاد کانتینر-01-

انواع شیلتر نظامی

شیلترهای نظامی بر اساس تجهیزات، امکانات و ابعاد سفارش شده توسط مشتری ساخته می‌شوند. نوعی از شیلترهای نظامی به منظور استقرار حیواناتی چون سگ‌ها ولگرد و سگ‌های پلیسی تولید و عرضه می‌شوند، به این نوع شیلترها Animal Shelter گفته می‌شود. نوع دیگری از شیلتر نظامی در قسمت باربری کامیون‌ها و کامیونت‌‌های نظامی قرار می‌گیرد، این نوع شیلترها ابعاد کوچک‌تری دارند.

در مقابل برخی از شیلترهای نظامی در ابعاد بزرگ‌تری ساخته می‌شوند، این نوع شیلترها حجم داخلی بزرگ‌تری داشته و می‌توانند نیروهای امنیتی و نظامی یک گردان را در خود جای دهند.

مطالب مرتبط:

خرید کانتینر روباز در مواردی که محل بارگیری دارای سقف بلندی است و یا فضا محدود می باشد و جایی برای بارگیری از درهای کانتیر وجود ندارد، کاربرد دارد. درباره آن بیشتر بخوانید!

تجهیزات و امکانات شیلتر نظامی

در ساخت انواع شیلتر نظامی از تجهیزات مختلف و مورد نیاز پایگاه‌های نظامی استفاده می‌شود. در بسیاری از موارد از تجهیزات نظامی چون سیستم فرستنده و گیرنده، تقویت‌کننده، تجهیزات موبایل، شنود و ضبط صدا، تجهیزات دفاعی همچون تیربار در قسمت بالایی شیلتر و… استفاده می‌شود.

البته بر اساس سفارش پایگاه‌های امنیتی و نظامی در ساخت بسیاری از این نوع شیلترها از بدنه مجهز به روکش‌های ضد گلوله و بسیار ضخیم استفاده می‌شود. همچنین پنجره‌ها و درب‌های استفاده شده در این شیلترها از نوع ضدگلوله و ضد سرقت هستند. از دیگر تجهیزات شیلترهای نظامی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • مخزن خنک کننده مواد غذایی و لوازم خوراکی
  • مجهز به هواکش و دمپرهای مخصوص به منظور جلوگیری از نفوذ گازها و آلودگی‌های شیمیایی
  • برخورداری از پروفایل‌های آکوستیک با کارایی بالا
  • سیستم رطوبت‌زدایی
  • ژنراتورهای تولید انرژی الکتریکی موبایل

مطالب مرتبط:

خرید کانکس سرویس بهداشتی بهترین ایده برای مکان هایی است که رفت و آمد افراد زیاد بوده ولی تمایلی برای ساخت سازه دائم وجود ندارد. لازم است درباره آن ازلاعات بیشتری کسب کنید.

خرید شیلتر نظامی-پاسارگاد کانتینر-04-

خرید شیلتر نظامی باکیفیت از پاسارگاد کانتینر

شرکت پاسارگاد کانتینر با چندین سال سابقه کاری درخشان و موفق همواره در تلاش است تا کانتینرهایی با بالاترین کیفیت و مرغوب‌ترین متریال‌ها و مصالح مربوطه تولید کند.

شیلتر نظامی و انواع آن یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت است. این نوع سازه‌ها قابلیت سفارشی سازی ابعاد، متریال‌ها و تجهیزات استفاده شده را دارند. همچنین می توانید با خرید کانکس دست دوم شیلتر نظامی، در هزینه خود نیز صرفه جویی کنید.

چنانچه قصد خرید شیلتر نظامی باکیفیت با قیمتی مقرون‌به صرفه را دارید بهتر است با کارشناسان و مشاورین ما در پاسارگاد کانتینر تماس حاصل فرمایید.

سخن نهایی

شیلتر نظامی یکی از پرکاربردترین سازه‌های پیش ساخته در سراسر دنیا است. این نوع سازه‌ها به دلیل داشتن ابعاد بهینه‌سازی شده، مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی مخرب و همچنین هزینه‌های پایین ساخت و نگهداری همواره در بسیاری از عملیات‌های نظامی و اردوگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی استفاده می‌شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *