کانتینر رو باز یا همان Open Top یکی از انواع کانتینرها بوده که فاقد سقف است. این کانتینر خود به دو دسته فابریکی و دست ساز تقسیم می شود. از کانتینرهای روباز برای جا به جایی کالاهای بسیار سنگین استفاده می کنند. این کالاها به دلیل داشتن وزن بالا یا ابعاد بزرگ از سمت سقف کانتینر رو باز بارگیری می شوند. از کانتینر روباز می توان در حمل زمینی و دریایی استفاده کرد.

انواع کانتینر در ابعاد گوناگون و مدل های مختلف، در حمل و نقل کالا استفاده می شود که ابعاد آن به صورت استاندارد بوده و در تمام دنیا به یک شکل می باشد. همین امر، حمل و نقل های بین المللی را بسیار آسان کرده است. در حمل زمینی می توان کانتینر روباز را به عنوان یک انبار در محلی قرار داد. همچنین در حمل و نقل دریایی باید حتما از نوع فابریکی آن استفاده شود و روی بار را با استفاده از چادر استاندارد که برای این صنعت تولید شده، بپوشانید. این کار موجب شده تا در زمان بارندگی آب به درون کانتینر نفوذ نکند و بار آسیب نبیند. در واقع می توان گفت کانتینرهای رو باز از جمله کانتینرهای پرکاربرد هستند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با این نوع کانتینر و مزایای آن ها آشنا کنیم.

کانتینر روباز پاسارگاد کانتینر 04

انواع کانتینر روباز

همان طور که اشاره کردیم کانتینرهای روباز خود نیز به دو دسته مختلف تقسیم می شوند. شرکت های تولید کننده این محصول را با توجه به ابعاد، اندازه و نوع کاربرد آن ها طراحی و تولید می کنند. کانتینرهای روباز در دو نمونه فابریکی یا کارخانه ای و دست ساز در بازار موجود هستند. در ادامه این دو نوع کانتینر را به شما معرفی می کنیم.

ابعاد کانتینر به صورت بین المللی و مشخص می باشد که از انواع آن می توان به کانتینر 20 فوت و کانتینر 40 و 45 فوت اشاره کرد.

کانتینر روباز فابریکی

کانتینر رو باز فابریکی یا کارخانه ای همان طور که از نامش پیداست در کارخانه و توسط دستگاه مخصوص برش داده می شود. پس از برش برای جدا کردن مکرر این درب ها اتصالات لازم را بر روی کانتینر انجام می دهند. تولید کنندگان کانتینر روباز فابریکی برای تولید این محصول باید تمام استاندارهای مورد نیاز گمرک ها برای حمل و نقل و نگهداری بار را رعایت کنند. در این صورت می توان از این محصولات برای جا به جایی بار به هر نقطه از جهان استفاده کرد.

کانتینر روباز دست ساز

در کانتینر روباز دست ساز از یک کانتینر معمولی استفاده می کنند و سقف آن را با دستگاه های برش دستی جدا می کنند. در این جا به دلیل این که بدنه این کانتینرها با کانتینر اپن تاپ تفاوت دارد، نمی توان مجددا از سقف آن به عنوان در برای کانتینر استفاده کرد. بنابراین برای پوشاندن سقف این نوع کانتینرها از چادرها و سایر پوشش ها بهره می برند.

این کانتینرها استاندارهای لازم را برای حمل و نقل و نگهدری بار ندارند. بنابراین در گمرک برای جا به جایی بار و نگهداری آن با استفاده از این کانتینرها مجوزی صادر نمی شود.

خرید کانتینر روباز-پاسارگاد کانتینر-01-

کاربرد کانتینر روباز

همان طور که اشاره شد کانتینرها دارای کاربردهای زیادی هستند و در صنایع مختلف از آن ها استفاده می شود. به طور کلی از کانتینرهای روباز برای جا به جایی و نگهداری کالاهایی که حجیم هستند و وزن بالایی دارند استفاده می شود. زیرا انتقال چنین کالاهایی به درون کانتینرهای معمولی دشوار بوده و یا امکان پذیر نمی باشد. در این کانتینرها بسته بندی و باز کردن بسته بندی محصولات با استفاده از جرثقیل انجام می شود.

درست برعکس کانیتنر بغل بازشو که در این مورد، خرید کانتینر بغل بازشو برای مواردی پرکاربرد است که می توان بارها را بدون نیاز به جرثقیل جابه جا کرد و یا ارتفاع سقف محل بارگیری به حدی نیست که بتوان از کانیتنر روباز بهره برد. در این مورد بارها عموما سبکتر بوده و با کمک نیروی انسانی بارگیری انجام می شود.

برای کارایی و کاربرد بیشتر این کانتینرها برای تخلیه و بارگیری آن ها دارای درهای انتهایی نیز هستند. با استفاده از این کانتینرهای می توان محموله های بزرگ مانند ماشین آلات، ضایعات فلزات و غیره را به راحتی از بالا درون کانتینر رو باز قرار داد. در نهایت برای خارج کردن بار از کانتینر نیز درب آن را باز کرد و با کمک جرثقیل بار مورد نظر را خارج می کنند.

در درون کانتینرهای روباز برای جلوگیری از جا به جا شدن محموله در زمان حرکت از حلقه های اتصال در پایه داخلی کانتینر استفاده کرده اند.

مطالب مرتبط:

خرید کانتینر 40 فوت و 45 فوت به صاحبان بار امکان حمل و نقل بارهای خود به صورت گسترده و زیادتر را می دهد که این فضای بزرگتر کانتینر، امکان جابه جایی کالای بیشتری را فراهم می کند.

مزایای استفاده از کانتینر روباز

هر کدام از انواع کانتینرهای روباز ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارد. اما به طور مهم ترین مزایای کانتینرهای روباز موارد زیر هستند.

  • ایمنی کالاها و محموله های در بارگیری تضمین شده و سالم به مقصد می رسند.
  • احتمال وارد شدن خساراتی مانند خط و خش به کالاها و محموله ها تا حد زیادی کاهش می یابد.
  • هزینه های بسته بندی و جا به جایی و بارگیری محموله ها کمتر می شود.
  • مدت زمان بارگیری محموله ها کاهش می یابد.
  • بسیار مقاوم بوده و برای ساخت آن ها از متریال های با کیفیت استفاده کرده اند.
  • در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بالایی دارند.

خرید کانتینر روباز-پاسارگاد کانتینر-03-

قیمت کانتینر روباز

همان طور که می دانید امروزه با توجه به نوسانات بازار و تغییر قیمت ها نمی توان برای هر محصولی قیمت مشخصی بیان کرد. به طور کلی می توان گفت قیمت کانتینر روباز با توجه به نوع آن ها، کاربرد، اندازه و جنس آن ها متغیر است. برای مثال قیمت کانتینرهای معمولی نسبت به کانتینرهای اپن تاپ بالاتر است. زیرا این کانتینرها در کارخانه ها برش داده شده اند و سقف آن ها به عنوان درب برای آن ها درنظر گرفته شده است. این درحالی است که کانتینرهای روباز دست ساز این قابلیت را ندارند.

خرید کانتینر رو باز از پاسارگاد کانتینر

پاسارگاد کانتینر یکی از مجموعه های تولید کننده کانتینر و کانکس است. با توجه به سابقه درخشان این شرکت می توان به راحتی در زمینه خرید کانتینر به آن اعتماد نموده و بابت تضمین کیفیت نیز خاطر مشتریان خود را آسوده کرده است. کانتینرها تجهیزات مهمی هستند و برای خرید آن ها باید به تولید کنندگان معتبر و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید. پاسارگاد کانتینر برای ساخت کانتینرهای خود از بهترین و با کیفیت ترین مواد استفاده کرده است و در نهایت یک محصول با کیفیت و درجه یک را به مشتری تحویل می دهد.

این مجموعه دارای مهندسان و کادر مجربی می باشد که برای تولید و طراحی کانکس ها تجربه و مهارت زیادی دارند. این مجموعه تنوع بالایی داشته و انواع کانکس و کانتینر را بر اساس سفارش مشتری تولید می کند. بنابراین اگر شما هم برای کسب و کار خود به یک کانتینر رو باز نیاز دارید به شما پیشنهاد می کنیم که محصول مورد نیاز خود را از پاسارگاد کانتینر بخواهید.

برای خرید کانتینرهای روباز بهتر است به مراکز معتبر مراجعه کنید. پاسارگاد کانتینر یکی از مراکزی است که انواع کانتینر از جمله کانتینر روباز را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *