با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در صنایع مختلف به خصوص صنعت ساخت و ساز و عمران بسیاری از بحران‌های مربوط به ساخت و ساز سریع و کم‌هزینه برطرف شده‌اند. امروزه نوعی سازه‌های پیش ساخته تحت عنوان کانکس که در انواع و مدل‌های مختلفی بر اساس نوع کاربری، سایز و اندازه تولید می‌شوند توانسته‌اند در صنعت ساخت و ساز جایگاه ویژه‌ای را برای خود به دست آورند. خرید کانکس در انواع مختلف باعث شده تا افراد از ساخت سازه های سنگین و زمان بر خلاصی پیدا کنند. کانکس مدیریتی نیز یکی از پرکاربردترین انواع این نوع سازه‌ها است که در بسیاری از موارد در پروژه‌های مختلف به منظور آماده کردن تجهیزات رفاهی و سکونتی مهندسین و مدیران با صرف هزینه‌های کم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به عبارتی کانکس‌های مدیریتی به دلیل داشتن ویژگی‌هایی چون قابلیت جابه‌جایی و نصب و اجرای سریع و کم‌هزینه کاربرد گسترده‌تری نسبت به سازه‌های سنتی و قدیمی دارند. در ادامه این مطلب در رابطه با مشخصات و ویژگی‌های کانکس مدیریتی و انواع آن به توضیحات کامل‌تری می‌پردازیم.

کانکس مدیریتی چیست؟

کانکس مدیریتی از جمله کانکس‌هایی لوکس و مقاومی است که برای مدیران و مهندسین پروژه‌های مختلف ساخته می‌شود. اصول مهندسی، پارتیشن بندی و تمامی تجهیزات استفاده شده در کانکس‌های مدیریتی با هدف تسهیل فرایند نظارت و مدیریت مهندسین و مدیران بر پروژه انجام می‌شود. از نظر طراحی خارجی نیز این نوع کانکس‌ها تفاوت‌های زیادی با سایر کانکس‌ها دارند.

خرید کانکس مدیریتی-پاسارگاد کانتینر-01-

موارد کاربرد کانکس مدیریتی

گستره کاربرد کانکس مدیریتی تنها به استفاده در پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز منتهی نمی‌شود. در حقیقت این نوع کانکس‌ها به دلیل تجهیزات خاص خود در بسیاری از کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای نمونه از کانکس مدیریتی به عنوان دفتر مشاور املاک نیز استفاده می‌شود. حتی در برخی موارد از این نوع کانکس‌ها در فرودگاه‌ها، کارخانجات بزرگ و… به عنوان دفتر نظارت بر امور مدیریت و سازماندهی استفاده می‌شود.

افزون بر موارد فوق از انواع کانکس مدیریتی در محیط‌های مختلف آموزشی به دلیل کمبود فضا و نبود امکانات مورد نیاز به صورت گسترده‌ای استفاده می‌شود.

در موارد بسیاری، در کنار کانکس مدیریتی، خرید کانکس اداری نیز رایج است، زیرا باید فضایی برای مستقر شدن نیروها و کارمندها نیز در نظر گرفت تا با آسودگی به انجام فعالیت های کاری بپردازند.

مهم‌ترین مزایای کانکس مدیریتی

کانکس مدیریتی و انواع آن به منظور فراهم نمودن امکانات رفاهی و مهندسی مدیران پروژه‌ها ساخته می‌شود، به همین دلیل همواره مزایا  و ویژگی‌های برتری نسبت به سایر کانکس‌ها دارد. از مهم‌ترین مزایای این نوع کانکس‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از هزینه‌های پایین ساخت نسبت به سازه‌های سنتی و بتنی
  • سرعت بسیار بالا در ساخت و نصب در محل
  • مجهز به عایق حرارتی، صوتی و سرما
  • برخورداری از تنوع طراحی بالا
  • سهولت در جابه‌جایی و انتقال
  • قابلیت بازیافت مصالح و پایین بودن هزینه‌های تعمیر و نگهداری

انواع کانکس مدیریتی

کانکس مدیریتی بر اساس سفارش مشتریان در مدل‌هایی مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. همچنین برعکس کانکس هایی همچون کانکس کارگاهی که دارای مدل ها و پیچیدگی های خاصی نیستند، دارای مدل های متفاوت و بیشتری هستند. در ادامه پرکاربردترین و پرفروش‌ترین انواع کانکس مدیریتی را معرفی می‌کنیم.

کانکس مدیریتی سالنی

کانکس مدیریتی سالنی معمولا با مساحت 12 متر ساخته می‌شود. در داخل این نوع کانکس چندین عدد میز، صندلی و کم قرار داده می‌شود تا تجهیزات مربوط به برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات مهندسی فراهم شود. همچنین از این کانکس‌ها به عنوان انبار تجهیزات مختلف استفاده می‌شود.

کانکس مدیریتی دو اتاقه

از مدل از کانکس‌های مدیریتی از دو عدد اتاق بزرگ و جادار ساخته می‌شود. در هر یک از این اتاق‌ها تمامی تجهیزات مورد نیاز اهم از برق، تلفن، بخاری و… قرار داده می‌شود.

کانکس مدیریتی اتاق‌ دار به همراه آبدارخانه

این مدل از کانکس مدیریتی مانند کانکس مدیریتی دو اتاقه از دو عدد اتاق مجزا تشکیل شده و به علاوه دارای یک فضای خاص به عنوان آبدارخانه است.

عوامل موثر بر طول عمر کانکس می تواند به شما کمک کنید تا عمر مفید کانکس خود را بالا برده و از آن به خوبی محافظت کنید!

خرید کانکس مدیریتی-پاسارگاد کانتینر-02-

طراحی و ساخت کانکس مدیریتی

در ساخت انواع مختلف کانکس مدیریتی معمولا از کامپوزیت استفاده می‌شود. به کار بردن این نوع متریال در بخش‌های مختلف کانکس موجب انعطاف‌پذیری بالای سازه می‌شود. همچنین کامپوزیت‌ها جنبه تزئینی و زیبایی نیز در نمای داخلی و خارجی داشته و تنوع رنگی بالایی دارند.

مطالب مرتبط:

اگر قصد راه اندازی کسب و کار خود را به صورت حضوری دارید، خرید کانکس فروشگاهی بهترین گزینه است. زیرا که سازه ای مطابق سلیقه شما، با ابعاد مورد نظر و در سریع ترین زمان ممکن، در اختیارتان قرار می گیرد.

طراحی داخلی و خارجی کانکس مدیریتی

در حالت کلی نمای داخلی کانکس مدیریتی بر اساس سلیقه و نوع سفارش مشتری طراحی و ساخته می‌شود. اما در طراحی داخلی و حتی خارجی این نوع کانکس‌ها از بهترین و مرغوب‌ترین مصالح استفاده می‌شود، چراکه باید این نوع سازه‌ها بیشترین مقاومت را داشته باشند.

کانکس‌های مدیریتی به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند که حداقل یک اتاق با متراژ 12 تا 22 مترمربع برای مدیریت را داشته باشند. در کنار اتاق مدیریت حتما یک اتاق به عنوان اتاق منشی و اتاق انتظار ساخته می‌شود.

ساخت انواع کانکس مدیریتی به المان‌هایی چون ابعاد، نوع سازه‌ها و همچنین نوع طراحی داخلی و خارجی بستگی دارد، اما به صورت معمول این نوع سازه‌ها بین 20 الی 30 روز کاری به صورت کامل ساخته شده و به مشتری تحویل داده می‌شوند.

امکانات کانکس مدیریتی

در حالت کلی قیمت کانکس مدیریتی بیشتر از سایر کانکس‌ها است، علت این امر پیشرفته‌تر بودن تجهیزات و همچنین اصول مهندسی و پارتیشن بندی در این نوع سازه‌ها است. از امکانات انواع کانکس مدیریتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اتاق کنفرانس

در بسیاری از کانکس‌های مدیریتی اصلی‌ترین بخشی که در نظر گرفته می‌شود اتاق کنفرانس است. در این اتاق تمامی تجهیزات مورد نیاز از جمله سیستم گرمایشی، سیستم توزیع برق پرقدرت و… تعبیه می‌شود.

اتاق جلسات

در کنار اتاق کنفرانس ممکن است به سفارش مشتریان در پارتیشن بندی فضایی به عنوان اتاق جلسات در نظر گرفته شود. این نوع اتاق اغلب برای برگزاری جلسه‌های مدیریتی و نظارتی استفاده می‌شود.

سرویس بهداشتی و آبدارخانه

بعد از اتاق‌های ذکر شده آبدارخانه و سرویس بهداشتی بخش مهم کانکس‌‌های مدیریتی است. هدف از قرار دادن فضایی به عنوان آبدارخانه در داخل این نوع کانکس‌ها تکمیل امکانات پذیرایی از مهندسین و میهمانان پروژه است.

اتاق منشی

وجود یک اتاق مجزا برای منشی‌ها در کانکس مدیریتی یکی از ضروریات است. به همین جهت در اغلب این کانکس‌ها یک اتاق به عنوان اتاق منشی در نظر گرفته می‌شود.

خرید کانکس مدیریتی-پاسارگاد کانتینر-03-

مشخصات فنی کانکس مدیریتی

  • شاسی کانکس مدیریتی از نوع تیرآهن به فرم دور کلاف است.
  • در شبکه بندی کف این نوع کانکس‌ها از پروفیل‌هایی به عرض 40*80 و طول 40*40 استفاده می‌شود.
  • در اتصال اعضای اسکلت به یکدیگر از اتصالات جوشی مخصوص استفاده می‌شود.
  •  انواع کانکس مدیریتی دارای سه لایه عایق مجزا صوتی و حرارتی است. در دیواره و سقف از عایق پلی استایرن با ضخامت 4 سانتی‌متر استفاده می‌شود. (از این متریال به منظور عایق‌بندی کانکس در برابر حرارت و احتراق استفاده می شود)
  •  استفاده از پنجره‌های آلومینیومی با شیشه از نوع رفلکس

خرید کانکس مدیریتی از پاسارگاد کانتینر

شرکت پاسارگاد کانتینر همواره چندین سال است که انواع کانکس و سازه‌های پیش ساخته را با بالاترین کیفیت و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید و به بازار عرضه می‌کند. در این شرکت انواع کانکس از جمله کانکس مدیریتی با بهترین قیمت و طرح‌ها و مدل‌های مختلف به فروش می‌رسد.

چنانچه قصد خرید کانکس مدیریتی مورد نظر خود را دارید با کارشناسان و مشاورین ما به منظور دریافت اطلاعات و راهنمایی‌های لازم تماس خاصل فرمائید.

سخن نهایی

کانکس مدیریتی یکی از پرکاربردترین کانکس‌ها و سازه‌های پیش ساخته است. این نوع کانکس در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی بر اساس اندازه و نوع کاربری تولید و عرضه می‌شود. امکانات و تجهیزات استفاده شده در انواع کانکس مدیریتی پیشرفته‌تر از امکانات سایر کانکس‌ها است. از طرفی امکان خرید کانکس دست دوم در زمینه مدیریتی نیز فراهم است که بدون از دست دادن زمان، می توان در بین کانکس های موجود یکی را انتخاب کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *