امروزه از انواع سازه های از پیش ساخته شده برای انجام امور مختلف استفاده می شود. یکی از این نوع سازه های پرکاربرد، کانتینر می باشد که در ابعاد و اندازه های مختلف و به منظور اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. کانتینر ها دارای مدل های متنوعی هستند و روز به روز به کاربرد های آن ها افزوده می شود. در صنایع مختلف نیز به منظور تولید محصولات مختلف از کانتینر های مخصوص استفاده می شود.

یکی از این انواع کاربردی کانتینر هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، کانتینر پرورش قارچ می باشد. این نوع کانتینر و کانکس ها یکی از ده ها صد ها وسیله مورد استفاده در کشاورزی برای پرورش محصولات مختلف است. این نوع کانکس ها نیز مانند دیگر انواع کانکس های مورد استفاده در کشاورزی، از ویژگی ها و امکانات مختلفی برخوردار هستند. با توجه به نوع کاربردی که برای این نوع از کانکس ها وجود دارد، بدیهی است که دارای یکسری تفاوت ها با دیگر انواع کانکس و کانتینر ها باشند.

همچنین امکانات مختلفی برای آن ها نیز وجود دارد که کاملا متناسب با نوع هدف آن ها طراحی شده اند. در کانتینر هایی که به منظور پرورش قارچ مورد استفاده قرار می گیرند، در هر دوره ی رشد چیزی در حدود یک تن قارچ را میتوان برداشت نمود.

مهم ترین ویژگی موجود در کانتینر های پرورش قارچ، محیط کنترل شده ی آن ها می باشد. در این محیط، شرایط برای رشد اصولی و سریع قارچ ها فراهم می شود و در نتیجه می توان محصولاتی با کیفیت و پر بازده را پرورش داد. این نوع کانتینر ها به عنوان پرکاربرد ترین محصولات در زمینه پرورش قارچ شناخته می شوند. هزینه ی تولید و ساخت این سازه ها نیز مناسب بوده و به نسبت سودی که از پرورش قارچ به دست می آید، بسیار ناچیز خواهد بود.

مزایای کانتینر پرورش قارچ

کانتینر پرورش قارچ نیز مانند تمام انواع کانتینر های مورد استفاده در صنایع مختلف، بر اساس سفارش مشتری و در ابعاد مختلف تولید می شود. همچنین طراحی ها و تنوع رنگ بالای آن ها باعث استقبال بی نظیر مشتریان از این محصولات شده است.

استفاده از این کانتینر ها کاربرد و مزیت های بسیار زیادی دارد. به طور مثال، با استفاده از کانتینر پرورش قارچ، به راحتی می توانید شرایط مورد نیاز برای پرورش قارچ را فراهم آورید و در زمان مناسب به بازدهی بالا دست پیدا کنید. همچنین فضای مورد استفاده برای پرورش قارچ به راحتی فراهم می شود و احتمال آسیب دیدن و از بین رفتن محصولات نیز به حداقل می رسد. رایج ترین نوع استفاده از کانتینر های پرورش قارچ، انواع مدل های کانتینر 20 فوت می باشد؛ اما بسیاری از شرکت های تولیدی، کانتینر های 40 فوت را نیز تولید و عرضه کرده اند.

این نوع از کانتینر ها را متناسب برای تولید قارچ طراحی کرده اند و بنابراین به راحتی می توان شرایط مورد نیاز برای تولید قارچ های با کیفیت را فراهم نمود. معمولا کانتینر های پرورش قارچ را با طول 12 متر می سازند که دارای عرض و ارتفاع حدود 2 و نیم متر می باشند. این میزان فضا برای پرورش مقدار زیادی قارچ در هر دوره از رشد کاملا مناسب می باشد و هدر رفتن آن نیز بسیار ناچیز خواهد بود. علاوه بر این ها، در داخل کانتینر های پرورش قارچ، از دستگاه ها و تجهیزات مختلفی استفاده شده است که از آن ها به منظور کنترل دما و سایر شرایط مورد نیاز اعم از رطوبت، تهویه هوا و نور استفاده می شود.

مزایای کانتینر پرورش قارچ

به طور کلی برخی از مزایای کانتینر پرورش قارچ شامل موارد زیر میشوند:

  • بهره وری بسیار بالایی دارد
  • هزینه ساخت و نگهداری نسبت به مصالح سنتی بسیار کمتر می باشد
  • امکان جابجایی دارند و به راحتی میتوان آن ها را از مکانی به مکانی دیگر منتقل کرد
  • قیمت کانتینر نسبت به دیگر موارد کمتر می باشد.

ابعاد کانتینر پرورش قارچ

کانکس های پرورش قارچ را معمولا بر اساس نیاز سفارش دهنده طراحی می کنند که ابعاد آن نیز متناسب با هدف آن ها خواهد بود. به طور کلی می توان گفت که ابعاد و اندازه های این نوع کانکس ها بسیار متفاوت است و با جست و جویی ساده در بازار های فروش، می توان ابعاد مختلفی از آن ها را مشاهده نمود. محدودیت خاصی هم برای تولید ابعاد بزرگ یا کوچک برای تولید کننده ها وجود ندارد اما معمولا باید متناسب با اندازه کانکس، تجهیزات و دستگاه های مناسب نیز تعبیه شود تا تمام شرایط رشد و پرورش قارچ فراهم باشد.

بیشتر بخوانید: کانتینر بغل بازشو

امروزه کانکس های مخصوص پرورش قارچ را با طول 18 متر، برای تولید بسیار زیاد قارچ در هر دوره رشد، مناسب می دانند. عرض این نوع کانکس ها حدود 7 و نیم متر و ارتفاع آن ها نیز می تواند تا 3 متر باشد. ظرفیت کمپوست این نوع از کانتینر ها می تواند تا حدود 22 تن نیز برسد.

ابعاد کانتینر پرورش قارچ

با توجه به این موارد، می توان گفت که استفاده از کانتینر پرورش قارچ برای تولید انبوه و سوددهی بالا، کاملا توجیه پذیر است و صرفه ی اقتصادی دارد. پرورش و تولید قارچ، هزینه ی زیادی را به همراه ندارد؛ و تنها می توان با فراهم کردن یک محیط کشت مناسب، تولید بالایی را به دست آورد. کانتینر های پرورش قارچ برای دستیابی به این هدف کاملا مناسب هستند.

تفاوت کانتینر پرورش قارچ با سوله

برای پرورش قارچ، می توان از کانتینر های مخصوص و سوله های آماده استفاده کرد. در مورد این دو نوع محیط کشت، روش کاشت متفاوت خواهد بود. در کانتینر های پرورش قارچ، دمای محیط را می توان به وسیله ی تجهیزات همراه آن، کنترل نمود. اما در سوله معمولا فراهم کردن این شرایط کمی مشکل می باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت کانکس دست دوم

همچنین تغییرات دمایی قابل ملاحظه ای در کانتینر ها به صورت خودبخودی رخ نمی دهند و تمام شرایط را می توان تحت کنترل در آورد. اما هر گونه تغییر آب و هوایی جزئی در سوله ها، باعث به تاخیر افتادن رشد و خرابی های متعدد در قارچ ها می شود که هزینه های زیادی را به دنبال دارد.

قیمت کانتینر پرورش قارچ

قیمت کانتینر در مدل مخصوص پرورش قارچ را بر اساس نوع متریال به کار رفته برای تولید آن ها، تعیین می کنند. همچنین سال تولید و رعایت استاندارد های مختلف در تولید آن ها نیز از عوامل موثر بر قیمت این سازه ها خواهد بود. روش خرید و همچنین مرجع خرید مناسب نیز می تواند از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت های متنوع در کانتینر های پرورش قارچ باشد. به طور مثال شما می توانید با مراجعه به سایت پاسارگاد کانتینر، انواع کانتینر های مختلف با ابعاد متنوع را مشاهده نمایید تا خریدی مطمئن و متناسب با نیاز خود را رقم بزنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *