امروزه کانکس‌ها یکی از پرکاربردترین سازه‌ها در پروژه‌های مختلف عمرانی و ساخت و ساز هستند. کانکس‌ها مانند بسیاری از محصولات دارای نوع دست دوم و کارکرده هستند. بسیاری از افراد با خرید کانکس دست دوم قصد صرفه‌جویی در هزینه‌ها داشته و می‌خواهند با هزینه‌های کمتری نیز امکان اسکان و رفاه را با استفاده از این سازه‌ها فراهم کنند.

در حقیقت یکی از قابلیت‌های خاص و کاربردی کانکس‌ها قابلیت خرید و فروش آن‌ها بعد از استفاده‌های طولانی مدت است. این نوع سازه‌ها به دلیل داشتن متریال‌ها و مهندسی خاص همواره در مقابل عوامل محیطی مخرب همچون اکسایش، فرسایش، رطوبت و… بسیار مقاوم بوده و به همین دلیل در اثر سال ها استفاده باز هم می‌توانند مانند روز اول خود مورد استفاده قرار گیرند.

اما همواره در خرید کانکس دست دوم باید به برخی نکات توجه داشته باشید تا بتوانید با صرف هزینه کمی کانکسی باکیفیت و مناسب را خریداری کنید. در ادامه این مقاله در رابطه با خرید انواع کانکس دست دوم و مزایا و معایب هر یک به توضیحات بیشتری می‌پردازیم.

کانکس دست دوم یا کارکرده چیست؟

کانکس دست دوم در اغلب موارد توسط پیمانکاران خریداری یا به اجاره داده می‌شود. در حقیقت کانکس‌ها سازه‌هایی هستند که به مدت کوتاهی مورد استفاده قرار گرفته و سپس نیز غیر قابل استفاده می‌شوند. در صورتی که کانکس کارکرده در شرایط مطلوبی نگهداری شود می‌توان به کمک یک فروشنده و پیمانکار معتبر آن را فروخت و یا از طریق چنین افرادی آن را خریداری کرد.

کانکس‌های دست دوم در کنار داشتن مزایای بسیار زیاد مانند قیمت ارزان، تحویل سریع و آنی و.. همواره معایبی را دارند، اما اگر کانکس دست دوم در بهترین شرایط نگهداری شده باشد خرید آن با خرید کانکس نو از نظر عملکرد تفاوت زیادی نخواهد داشت.

کانکس دست دوم پاسارگاد کانتینر 03

تجهیزات کانکس دست دوم

کانکس دست دوم مانند کانکس نو از امکانات و تجهیزاتی برخوردار است. البته با توجه به نوع کانکس امکانات و تجهیزات متفاوت است. در برخی از کانکس‌های دست دوم ممکن است برخی از تجهیزات به تعمیر و بازسازی نیاز داشته باشند. از جمله تجهیزات انواع کانکس دست دوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • سرویس بهداشتی
  • تجهیزات گرمایشی و سرمایشی
  • آشپزخانه
  • کابینت
  • سینک ظرفشویی
  • اتاق خواب

و … اشاره کرد.

مزایای خرید کانکس دست دوم

هر شخصی با توجه به بودجه و نوع پروژه خود می‌تواند نسبت به خرید کانکس دست دوم یا نو اقدام کند. اما خرید کانکس کارکرده نیز مزایای خاص خود را دارد. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های خرید کانکس دست دوم صرفه جویی در سقف هزینه‌ها است. همچنین در خرید کانکس‌های کارکرده نیازی به صرف زمان اضافی برای سفارش ساخت کانکس نخواهید داشت.

در خرید انواع کانکس دست دوم بهتر است به صورت حضوری مراجعه کرده و از کانکس دیدن کنید. شرکت‌های بسیاری همواره در شهرهای مختلف از کشور در زمینه خرید و فروش انواع کانکس دست دوم فعالیت دارند. از میان این شرکت‌ها باید به یک شرکت معتبر مراجعه کرده و کانکس کارکرده مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

شرکت پاسارگاد کانتینر یکی از معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده انواع کانکس نو و همچنین خرید و فروش انواع کانکس دست دوم و کارکرده است.

انواع-کانکس-دست-دوم-پاسارگاد-کانتینر-05-

معایب خرید کانکس دست دوم

یکی از معایب کانکس دست دوم که بیشتر از همه به چشم می‌خورد، نداشتن قابلیت سفارشی سازی است در حقیقت به هنگام خرید کانکس‌های دست دوم نمی‌توانید برخی از مشخصات اصلی کانکس مانند ابعاد  کیفیت ساخت را شخصی سازی و سفارشی سازی کنید.

همچنین سرمایه‌گذاری در زمینه خرید و فروش انواع کانکس دست دوم نیز برخی چالش‌های مربوط به خود را دارد، اما اگر برخی نکات را در خرید این نوع کانکس‌ها رعایت کنید به راحتی می‌توانید سرمایه گذاری کم خطر و پرسودی را داشته و بعد از خرید و استفاده کانکس بدون هیچ مشکلی مجدد آن را به فروش برسانید.

مهم‌ترین نکات درباره مشخصات کانکس‌های دست دوم که باید به آن‌ها توجه کنید

یکی از مهم‌ترین عواملی که در خرید کانکس دست دوم موجب گمراهی و ضرر کردن افراد می‌شود، تنها توجه به قیمت پایین کانکس است. در واقع در خرید انواع کانکس دست دوم نخست باید به مشخصات و کیفیت کانکس توجه کرده و سپس به قیمت آن نیز توجه کنید.

برای اطمینان از قیمت این نوع کانکس‌ها بهتر است قیمت کانکس نو را استعلام کرده و به خاطر داشته باشید. به صورت میانگین قیمت کانکس‌های دست دوم حدود 30 الی 45 درصد کمتر از قیمت کانکس‌ها تازه و نو است.

در خرید کانکس دست دوم همچون ویلایی، فروشگاهی و … بهتر است به میزان سالم بودن بخش‌های مختلف کانکس توجه کنید، چراکه در بسیاری از موارد هزینه‌های مربوط به تعمیر و بازسازی تجهیزات کانکس بسیار زیاد است.

سایر نکات درباره خرید کانکس‌های دست دوم

  • در صورتی که قصد دارید کانکس دست دوم از نوع مسکونی را خریداری کنید بهتر است کانکسی از جنس ساندویچ پانل را تهیه کنید. بسیاری از کانکس‌های ورقی عایق‌بندی استاندارد و مناسبی نداشته و برای سکونت نیز مناسب نیستند.
  • کانکس‌های ورقی برای نگهداری تجهیزات به صورت کوتاه مدت و یا برای کاربری‌هایی چون نگهبانی مناسب هستند.
  • در خرید انواع کانکس دست دوم بهتر است تمامی هزینه‌های مربوط به حمل و نقل را در نظر بگیرید. برای نمونه باید کانکس را از محلی تهیه کنید که به مقصد شما نزدیک‌تر است.
  • در خرید کانکس دست دوم بهتر است به مواردی چون برند سازنده، طراحی اصولی و مهندسی، کف‌سازی عایق و… توجه کنید.

مطالب مرتبط:

خرید کانکس کارگاهی به افراد کمک می کند تا در کمترین مدت زمان و با هر نوع کسب و کاری، محل کار خود را ساخته و به بهره برداری برسانند.

انواع-کانکس-دست-دوم-پاسارگاد-کانتینر-02-.jpg

انواع کانکس دست دوم در شرکت پاسارگاد کانتینر

کانکس‌های دست دوم همواره بر اساس نوع کاربری در ابعاد، طرح و امکانات متفاوتی در بازار وجود دارند. در خرید هر کانکس دست دوم باید به برخی نکاتی که قبل‌تر اشاره کردیم توجه کرده باشید، البته بسته به نوع کانکس ویژگی‌ها و امکانات متفاوت خواهد بود.

کانکس فروشگاهی دست دوم

کانکس‌های فروشگاهی یکی از پرکاربردترین کانکس‌ها هستند که در در بسیاری از مناطق شهرها دیده می‌شوند. در خرید این نوع کانکس دست دوم باید همواره به برخی نکات مهم توجه داشته باشید. قبل از خرید این نوع کانکس توجه کنید که آیا برخی تجهیزات این کانکس توسط شرکت فروشنده بازسازی و تعمیر شده است یا خیر.

کانکس اداری دست دوم

کانکس‌های اداری دست دوم یکی دیگر از انواع پرفروش کانکس دست دوم هستند، این نوع کانکس‌ها در بسیاری از پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز و… به عنوان محل سکونت و برگزاری کنفرانس‌های مهندسی نصب و اجرا می‌شوند.

بسیاری از مدیران پروژه به منظور کاهش هزینه‌های مربوطه همواره نسبت به خرید کانکس دست دوم اداری اقدام می‌کنند. در خرید این نوع کانکس باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچ گونه پوسیدگی در شاسی، بدنه و اسکلت کانکس وجود نداشته باشد.

کانکس‌های اداری در بازار به دو دسته اصلی کانکس اداری ورقی و کانکس اداری پانلی تقسیم می‌شوند. کانکس‌های ورقی عایق بندی مناسبی نداشته و سریع‌تر فرسوده می‌شوند، به همین جهت در خرید این نوع کانکس اداری باید به علائم پوسیدگی آن نیز توجه کنید.

اما در مقابل کانکس‌های اداری پانلی نیز عایق‌بندی استاندارد و اصولی داشته و طول عمر بیشتری دارند. خرید نوع دست دوم این نوع کانکس اداری از هر لحاظ مناسب و ارزنده است.

کانکس ویلایی دست دوم

کانکس‌ ویلایی و مسکونی یکی دیگر از کانکس‌های پرکاربرد است که بازار خرید و فروش نو و کاکرده آن بسیار داغ است. شرایط نگهداری از کانکس ویلایی نیز سخت‌تر از سایر کانکس‌ها بوده و این نوع کانکس‌ها نباید در اثر استفاده‌های طولانی مدت دچار آسیب‌های ظاهری و ساختاری شوند. چراکه در زمان فروش، فروشنده با برخی مشکلات مواجه خواهد شد.

همچنین خریداران در خرید کانکس مسکونی و ویلایی دست دوم باید به مشخصات فنی کانکس توجه زیادی داشته و توسط یک کارشناس نسبت به بررسی کامل و دقیق آن اقدام کنند.

خرید کانکس دست دوم خدمات شهرداری

کانکس‌های خدمات شهری در انواع مختلفی همچون کانکس کافی شاپ سایر، کانکس‌ نگهبانی، فست فود، ایستگاه اتوبوس، کانکس عابر بانک و… تولید و عرضه می‌شوند. این نوع از کانکس‌ها همواره هم به ‌صورت نو و هم به صورت کارکرده معامله می‌شوند. اما در خرید انواع کانکس دست دوم خدمات شهری به داخل دکوراسیون و اتاقک‌ها توجه کنید، چراکه ممکن است در اثر استفاده‌های طولانی مدت دچار برخی مشکلات شوند.

انواع کانکس دست دوم-پاسارگاد کانتینر-01-

کانکس سوئیسی دست دوم

کانکس سوئیسی دست دوم یکی از انواع کانکس‌های پیش ساخته است که در ایران طرفداران زیادی دارد. این کانکس‌ها از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و از مصالح مرغوب و مقاومی ساخته می‌شوند. کانکس‌های سوئیسی دست دوم معمولاً قیمت مناسبی داشته و می‌توانند گزینه مناسبی برای افرادی باشند که به دنبال یک کانکس باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه هستند.

قیمت کانکس سوئیسی دست دوم به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

ابعاد کانکس
امکانات داخلی کانکس
سال ساخت کانکس
وضعیت بدنه کانکس

کانکس دست دوم ارزان قیمت

امروزه شرکت‌های بسیاری در سطح کشور مشغول به خرید و فروش انواع کانکس دست دوم و تازه هستند. اما در بین این شرکت‌ها برای خرید کانکس دست دوم و نو باید به معتبرترین شرکت مراجعه کنید تا با صرف هزینه‌ای معقول کانکسی ارزنده و مناسب را خریداری کنید.

شرکت پاسارگاد کانتینر نیز یکی از معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده انواع کانکس و همچنین خرید و فروش انواع کانکس دست دوم است. در این شرکت تمامی کانکس‌های دست دوم با بهترین قیمت و وضعیت فنی و ظاهری مناسبی به فروش می‌رسند.

قیمت کانکس دست دوم تهران

در شرکت پاسارگاد کانتینر انواع کانکس دست دوم با بهترین قیمت به فروش می‌رسد. متقاضیان می‌توانند با برقراری ارتباط با کارشناسان و مشاورین متخصص پاسارگاد کانتینر نسبت به شرایط و مراحل خرید و قیمت کانکس دست دوم آگاه شوند.

برای خرید کانکس کارکرده از شرکت پاسارگاد کانتینر در تهران می‌توانید ابتدا با کارشناسان ما صحبت کرده و مشخصات و نوع کانکس موردنظر خود را اعلام کنید تا ما از وضعیت موجودی آن در فروشگاه خود به شما خبر دهیم. بعد از استعلام موجودیت و قیمت می‌توانید به شرکت مراجعه کرده و از کانکس دیدن فرمایید.

جمع‌بندی و سخن نهایی

کانکس از جمله سازه‌های پیش‌ساخته‌ای است که به صورت کارکرده یا صفر خرید و فروش می‌‌شود. کانکس دست دوم در حالت کلی نسبت به کانکس‌های صفر حدود 30 الی 40 درصد قیمت کمتری دارد. اما در خرید انواع کانکس دست دوم باید به برخی نکات از جمله وضعیت فیزیکی و ساختاری کانکس توجه زیادی داشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *