کانکس های فروشگاهی، مکانی برای کسب درآمد هستند که به صورت سیار در نقطه ای که پتانسیل فروش داشته باشد، قرار داده می شود. این کار نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا مرسوم است.

احتمالا بارها، کیوسک ها و دکه های وسط پارک را از نزدیک دیده اید. دکه های روزنامه فروشی هم دقیقا همین کانکس های فروشگاهی هستند. مدل ها و شکل های گوناگونی از این کانکس ها تولید می شوند. ما امروز در این مقاله سعی می کنیم به معرفی انواع کانکس فروشگاهی، کاربرد و مزایا و معایب آن ها بپردازیم تا کاملا با آن ها آشنا شوید.

لازم به ذکر است که انواع کانکس طیف گسترده ای را شامل می شود که کاربری های متعددی دارند که افراد را از بنای سازه های فلزی و سخت که زمان بر هستند، بی نیاز کرده اند. ما در این مقاله به صورت خاص، تنها به بررسی کانکس فروشگاهی خواهیم پرداخت.

برخی از سوالاتی که مطرح و به آن پاسخ داده ایم، شامل موارد زیر است:

  1. کانکس فروشگاهی چیست و چه کاربردی دارد؟
  2. انواع کانکس فروشگاهی و امکانات داخلی آن ها چیست؟
  3. مزایا و معایب کانکس فروشگاهی چیست؟
  4. نصب کانکس چگونه است و مواد و مصالح به کار برده شده در آن، چیست؟
  5. طراحی و ساخت کانکس ها چگونه انجام می شود؟
  6. خرید کانکس فروشگاهی از پاسارگاد کانتینر چگونه است؟

کانکس فروشگاهی چیست؟

کانکس فروشگاهی، مکان های سیار و نسبتا کوچکی است که به عنوان یک مغازه  استفاده می شود. معمولا در جاهای پر رفت و آمد و شلوغ مانند پارک ها و کنار خیابان، یا کنار بیمارستان ها و دانشگاه، گذاشته می شوند. این کانکس ها برای فروش محصولات مختلفی استفاده می شوند.

در تمام نقاط مختلف دنیا نیز از این کانکس ها استفاده می شود. دکه های روزنامه فروشی، سوپرمارکت های سیار، کافی شاپ و گل فروشی و خلاصه هر شغلی که فکرش را بکنید می تواند در این کانکس ها ایجاد شود.

کانکس های فروشگاهی در ایران هم تولید می شوند. فروش خوب این کانکس ها توسط شرکت ها، خبر از بازار داغ آن ها برای راه اندازی کسب و کارها می دهد.

خرید کانکس فروشگاهی-پاسارگاد کانتینر-01-

انواع کانکس فروشگاهی

کانکس های فروشگاهی انواع مختلفی دارند. تنوع این کانکس ها نسبت به جنس و مصالح به کار رفته و ابعاد آن ها متفاوت است. همان گونه که هنگام خرید کانکس ویلایی با تنوع بالایی از ابعاد و فرم رو به رو می شوید، در این مدل کانکس هم مدل های فراوانی در بازار وجود دارند. زیرا معمولا با توجه به نوع کاربری آن و خواست مشتری طراحی و ساخته می شوند.

برخی از کانکس های فروشگاهی شامل موارد زیر است:

  • کانکس مطبوعاتی
  • کانکس لوکس
  • کانکس سیار
  • کانکس کتابفروشی
  • کانکس سایدینگی
  • کانکس ساده
  • کانکس فروشگاهی ویژه

البته ممکن است مدل های متنوع دیگری نیز وجود داشته باشد که ساخت شرکت خاصی باشد. اما کاربری و انواع کانکس های فروشگاهی به همین موارد خلاصه می شود.

کاربرد کانکس فروشگاهی

کاربرد کانکس های فروشگاهی زیاد است. در گذشته در گوشه و کنار خیابان ها از این کانکس های فروشگاهی ساده برای فروش روزنامه و مجله و نهایتا برخی اقلام مصرفی مانند سیگار و نوشیدنی استفاده می شد. اما کم کم کانکس های فروشگاهی به پارک ها آمدند و در وسط پارک ها هم به عنوان یک بستنی فروشی یا کافی شاپ، استفاده شدند.

کاربری کانکس های فروشگاهی کم نیست. برخی از کاربری این کانکس ها شامل موارد زیر است:

  • کانکس مطبوعاتی
  • کانکس کافی شاپی
  • کانکس فروش بلیط
  • کانکس گل فروشی
  • کانکس اغذیه فروشی
  • بوفه
  • مغازه ی پیش ساخته و غیره

خرید کانکس فروشگاهی-پاسارگاد کانتینر-06-

مزایای کانکس فروشگاهی

کانکس فروشگاهی مزایای زیادی دارد. به خاطر وجود همین مزیت ها می توان گفت که کانکس فروشگاهی بهترین گزینه برای راه اندازی یک کسب و کار و اشتغال زایی است.

قابلیت حمل و نقل

اولین مزیت کانکس فروشگاهی، قابلیت جابجایی آن می باشد. ممکن است در محلی که کانکس قرار داده می شود، مشکلات عبور و مرور پیش بیاید و یا مشتری ها و عابران پیاده کم شوند. صاحب کانکس می تواند کمتر از چند ساعت آن را جابجا کرده و به محل جدید ببرد.

ارزان و به صرفه بودن

دومین مزیت کانکس فروشگاهی، کم بودن هزینه ی راه اندازی کسب و کار است.

تنوع بالا

سومین مزیت داشتن تنوع رنگ و جنس بدنه است و همچنین زیبایی داخل کانکس، باعث می شود هزینه ی خرید دکور حذف شود.

مقاومت در برابر زلزله و حوادث غیرمترقبه

چهارمین مزیت کانکس های فروشگاهی، مقاومت در برابر زلزله و آسیب دیدگی است.

نصب راحت

و آخرین مزیت کانکس های فروشگاهی، نصب کانکس در جاهای مختلف و قابلیت فروش و واگذاری است. نصب راحت کانکس فروشگاهی یکی از مزیت‌های بارز آن میباشد. با توجه به ساختار قابل جابجایی کانکس فروشگاهی، فرایند نصب و راه‌اندازی آن بسیار ساده و سریع است. البته اگر شما قصد خرید کانکس فروشگاهی از پاسارگاد کانتینر را داشته باشید ما در تمامی مراحل انتقال و نصب در کنار شما خواهیم بود.

همچنین بهتر است بدانید کیوسک های فروشگاهی قابلیت نصب در مکان‌های متنوع را دارند، از جمله زمین‌های خالی، پارکینگ‌ها، نمایشگاه‌ها، و حتی در داخل ساختمان‌ها. همچنین، به دلیل استفاده از سیستم‌های سازگار و انعطاف‌پذیر، نصب و راه‌اندازی کانکس فروشگاهی به سرعت صورت می‌گیرد و نیازی به زیرسازی های سنگین و طولانی ندارد. این مزیت نه تنها زمان و هزینه‌های نصب را کاهش می‌دهد، بلکه به کسب و کارها اجازه می‌دهد در محل‌های مختلف و در زمان کوتاه‌تر به فعالیت فروش خود را شروع کنند.

امکانات داخلی

این نوع کانکس ها بنا به خواست متشری ممکن است دارای سرویس بهداشتی، قسمتی کوچک برای استراحت خدمه و … باشد. موضوعی که به عنوان مثال، هنگام خرید کانکس نگهبانی به آن توجهی نخواهد شد. زیرا در کانکس نگهبانی عموما فضایی کوچک برای نگهبان در نظر گرفته می شود بدون هیچ امکاناتی!

کانکس فروشگاهی-پاسارگاد کانتینر-04-

معایب کانکس فروشگاهی

همان طور که داشتن یک مغازه در یک خیابان یا پاساژ، مزایا و معایب خاص خود را دارد، کانکس ها هم مزایا و معایب خود را دارند. مزایای کانکس که قبلا گفته شد اما معایب آن هم تا حدودی چشمگیر است و نمی توان از آن غافل شد.

اولین عیب کانکس، عمر آن می باشد. کانکس ها مانند هر سازه ی دیگری عمر مشخصی دارند. هر چقدر هم که پوشش خوبی داشته باشند، باز هم به مرور زمان دچار خوردگی یا ساییدگی می شوند.

دومین عیب کانکس ها این است که در دیواره های آن، نمی توان شیشه کار کرد. برخی از مغازه ها به خاطر شیشه سکوریت هایی که جای بدنه و دیوار اصلی را گرفته اند، زیباتر هستند. اما کانکس ها را نمی توان شیشه ای تولید کرد.

سومین عیب، حمل و جابجایی است. حمل و نقل و جابجایی کانکس های بزرگ، باید به حالت تکه تکه و جدا انجام شود زیرا طبق قانون راهنمایی و رانندگی ایران، حمل کانکس های بزرگ به صورت کامل، غیر قانونی است.

چهارمین عیب کانکس ها، قیمت بالای آن هاست. با گران شدن آهن و فلزات و قطعات آلومینیومی، قیمت کانکس ها هم بیشتر شده است. البته برخی از کانکس های چوبی هم قیمت بالایی دارند.

طراحی و ساخت کانکس فروشگاهی

سه فاکتور اساسی در طراحی و ساخت کانکس ها بسیار مهم است. اگر این سه فاکتور به طور کامل و متوازن توسط طراح در ساخت به کار گرفته شود، بهترین کانکس فروشگاهی تولید می شود. این سه فاکتور شامل کارآمدی، زیبایی و دوام کانکس می باشد.

اگر طراح کانکس خود را به جای مشتری و خریدار تصور کند، می تواند نکات قابل ملاحضه ای را در نظر بگیرد تا یک کانکس زیبا و با دوام و کارآمد را بسازد.

ابعاد کانکس فروشگاهی

کانکس های فروشگاهی  در ابعاد متفاوتی تولید می شوند. هر کسی با توجه به میزان گستردگی و وسعت کسب و کار خود می تواند یک کانکس مناسب تهیه کند. اغلب کانکس های فروشگاهی برای دکه ی مطبوعاتی، کوچ هستند اما دکه های کافی شاپی می توانند بزرگتر هم باشند. و یا کانکس فروشگاهی برای گل فروشی می تواند بزرگ یا کوچک باشد.

تنها چیزی که بسیار مهم است، رعایت ابعاد و اندازه ها با در نظر گرفتن موقعیت و نحوه ی قرار گیری مشتریان هنگام خرید است. ابعاد دریچه ی پیشخوان و ارتفاع آن از سطح زمین باید با قد و قواره ی اکثر مشتریان همخوانی داشته باشد. همچنین طراحی ابعاد داخلی و پنجره ها باید به گونه ای باشد که بتوان با یک سایه بان، مواد غذایی را در مقابل آفتاب، محافظت کرد.

مطالب مرتبط:

اگر به دنبال سازه ای برای استقرار نیروهای کاری خود هستید اما به صورت موقت، به شما پیشنهاد می کنیم به فکر خرید کانکس اداری باشید تا در کمترین زمان و هزینه ای کمتر، با تعداد فضاها و اتاق هایی که می خواهید را داشته باشید.

کانکس فروشگاهی-پاسارگاد کانتینر-03-

نصب کانکس فروشگاهی

نصب کردن و جابجایی کانکس ها، کار هر کسی نیست. معمولا شرکت هایی که اقدام به ساخت و تولید یا فروش کانکس فروشگاهی می کنند، همیشه حمل و نقل و نصب آن را هم انجام می دهند. گاهی وقت ها نیاز است که کانکس ها در یک محل به صورتی قرار داده شوند که سر جای خود محکم باشند. نیاز است که با مصالح خاصی، آن را به زمین متصل کنند. همچنین برق یک کانکس بسیار مهم است که کارشناسان شرکت می توانند این کار را به راحتی انجام دهند.

اگر کانکس فروشگاهی خود را از جای معتبر و شناخته شده ای بخرید، این امکانات برای شما فراهم خواهد بود. اما خرید کانکس دست دوم، مشکلات حمل و نقل و نصب دارد که خودتان یا یک کارشناس باید آن را انجام دهد.

البته کار نصب کانکس، چندان م سخت نیست. فقط باید با سطح مورد نظر، تراز باشد و در زمین فرو نرود.

امکانات داخلی کانکس فروشگاهی

کانکس های فروشگاهی مانند کانکس های ویلایی و خانه، در حد بسیار پیشرفته و با امکانات بسیار زیاد، نیستند اما در حد یک کانکس نگهبانی کوچک هم نیستند. برخی از کانکس های فروشگاهی دارای پیشخوان مجلل و شیک، پنجره های سکوریتی و همچنین قابلیت نصب روشور و سینک ظرفشویی دارند. در برخی از کانکس ها طراحی به گونه ای است که یک دودکش برای تهویه هم وجود دارد و اگر کسی در صدد راه اندازی ساندویچی یا فلافلی باشد، می تواند لوله ی گاز و فر خود را از دودکش عبور دهد.

کانکس های فروشگاهی، به راحتی قابلیت حمل و نقل درند و می توان با گیر دادن قلاب در جای مخصوص کانکس، آن را جابجا کرد. همچنین، سایه بان کانکس ها هم جزء امکانات آن ها می باشد.

کانکس های فروشگاهی اغلب فاقد سرویس بهداشتی و این گونه امکانات هستند زیرا در آن هنگام لازم است تا متراژ بیشتری برای این کانکس در نظر گرفته شود که این امر با توجه به خواست مشتری صورت می گیرد. معمولا در مکان هایی که چندین کانکس فروشگاهی در یک جا قرار گرفته اند، صاحبان در صدد خرید کانکس سرویس بهداشتی میفتند تا نیاز خود و مشتریان را رفع کنند. اما کانکس های سرویس بهداشتی نیز انواع مختلفی دارند که قبل از خرید، بایستی اطلاعات لازم را بدست آورد.

کانکس فروشگاهی-پاسارگاد کانتینر-05-

مواد و مصالح کانکس فروشگاهی

کانکس ها از مواد و مصالح مشخصی تولید می شوند. برخی از کانکس های فروشگاهی از جنس فلز و ورقه های آهنی هستند. برخی دیگر از پوشش های کامپوزیتی و برخی هم از جنس چوب هستند.

البته کانکس های فروشگاهی خاصی هم وجود دارند که ممکن است جنس و بدنه از فلز و پوشش رویی از چوب یا کامپوزیت باشد. انواع جنس های مختلفی را در ساخت کانکس ها استفاده می کنند.

در داخل کانکس ها از ورقه های استیل، چوب ترمو یا عایق پلی یورتان هم استفاده می شود.

خرید کانکس فروشگاهی از پاسارگاد کانتینر

شرکت پاسارگاد کانتینر، بهترین طراحی و بهترین کیفیت مصالح را در ساخت کانکس های فروشگاهی خود به کار می برد. خرید کانکس از هر جا و هر شرکتی امکان پذیر است اما همه ی شرکت ها برای کانکس های خود، خدمات ارائه نمی کنند. یعنی بعد از خرید، کار شما تمام شده است و تمامی مشکلات بعد از آن را خودتان باید به دوش بکشید.

برای خرید یک کانکس شیک و با دوام و با کارایی بالا، می توانید به پاسارگاد کانتینر اعتماد کنید.

همچنین پاسارگاد کانتینر در زمینه خرید کانکس دست دوم نیز آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد. در انواع مختلف فروشگاهی، ویلایی و …

و کلام آخر

استفاده از کانکس های فروشگاهی، می تواند بسیار پر بازده تر از مغازه های ثابت باشد. زیرا راه اندازی کسب و کار در مغازه نیازمند صبر طولانی مدت است تا کسب و کار در محل مورد نظر جا بیفتد و مشتری خاص خود را پیدا کند. اما کانکس ها در جایی که پاخور مشتری خوب باشد قرارمی گیرند. در نهایت اگر مشتری نبود، می توان ان را جابجا کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *