کانکس های موجود در بازار در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند و به فروش می رسند. هر کدام از کانکس ها کارایی خاص خود را دارند. یکی از پرطرفدارترین و شیک ترین کانکس ها، کانکس سوئیسی است. این نوع کانکس با داشتن زیبایی خاص خود، جهت سکونت موقت و حتی دائم در یک باغ یا ویلا مورد استفاده قرار می گیرد.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با کانکس سوئیسی بیشتر آشنا کنیم. به همین دلیل، در مورد مزایا و قیمت آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. چند پرسش مهم و کلیدی در این مورد مطرح کرده ایم که شامل موارد زیر است:

  1. کانکس سوئیسی چیست و چه کاربردی دارد؟
  2. قیمت کانکس سوئیسی چند است؟
  3. کانکس سوئیسی دست دوم چه قیمتی دارد؟
  4. مزایای استفاده از کانکس سوئیسی چیست؟

کانکس سوئیسی چیست؟

قبل از بررسی خرید کانکس سوئیسی مدرن و لوکس در تهران و سراسر کشور، بهتر است کمی در مورد کانکس سوئیسی مدرن و تاریخچه ی آن صحبت کنیم تا با این محصول، بیشتر آشنا شوید:

کانکس سوئیسی مدرن، یک کانکس شبیه به حرف انگلیسی A و یا عدد ۸ فارسی می باشد. این کلیه و کانکس، به شکل یک ویلا در ابعاد مختلف توسط شرکت های تولید کننده ساخته می شود. کارایی این ویلا برای سکونت است. البته سکونت در این کانکس می تواند به صورت موقت و دائم باشد. اما اکثر افرادی که از این نوع کانکس خریداری می کنند، به منظور سکونت طویل المدت از آن بهره می برند. معمولا در باغ و ویل و جاهای خوش آب و هوا و دارای چشم انداز زیبا، از کانکس ویلایی استفاده می شود.

این کانکس ها برای اولین بار در کشور سوئیس ساخته شد و به همین دلیل، نام کانکس سوئیسی را روی آن گذاشته اند. این کانکس به واسطه ی نوع طراحی و شکل مدرن خود، امکانات یک ویلای مدرن و زیبا در مقیاس کوچک، دارا می باشد.

معماران به این سازه ی مدرن، A-frame house می گویند. این نوع خانه‌ها برای اولین بار در اروپا و کشور سویس و همچنین در کشور چین و جنوب اقیانوس آرام استفاده شدند. افراد بومی اروپا به این کلبه ها، roof hut می گفتند.

در دهه ی 1930 میلادی برای نخستین بار، معماران و مهندسان تصمیم گرفتند که کانکس هایی را به همین شکل، بسازند تا یاد آور این کلبه های زیبای سوئیسی باشد. این کار تا به امروز ادامه داشته و همچنان، تولید می شوند. امکانات بی نظیر و مدرنی برای این کلیه ها طراحی شده و روز به روز به تعداد آن ها اضافه می شود.

امروزه در کشور ما و به خصوص در نواحی شمالی کشور، از این کانکس ها به عنوان کلبه جنگلی استفاده می شود. خرید و فروش این کلبه های مدرن سوئیسی در ایران، رونق فراوانی دارد. زیرا در مقایسه با خرید ملک و خانه، بسیار ارزان تر است.

قیمت کانکس سوئیسی

قیمت کانکس سوئیسی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از عوامل موثر در این راستا، شامل موارد زیر است:

  • متراژ کانکس
  • مواد و متریال به کار رفته در کانکس
  • امکانات داخلی کانکس
  • ساخت داخل کشور یا وارداتی بودن کانکس

قیمت کانکس در حال حاضر به همین عوامل که در بالا ذکر شد، بستگی دارد. اگر متراژ کانکس سوئیسی شما بالا باشد، قیمت بیشتری خواهد داشت.

قیمت کانکس سوئیسی

جنس مصالح به کار رفته در کانکس های سوئیسی، در قیمت تمام شده ی آن ها، بسیار موثر است. سازه ی اصلی معمولا از جنس فلز است اما ظاهر آن می تواند از ورق های گالوانیزه یا حتی چوب و یک سری مصالح دیگر باشد. شاید سقف  سفالی یا چوبی هم در این کانکس ها، مشاهده شود. کف کانکس از پارکت یا سرامیک است. هر نوع امکانات داخلی و استفاده از هر نوع مصالح، قیمت تمام شده ی خاص خود را دارد.

کانکس سوئیسی دست دوم

خرید کانکس سوئیسی دست دوم، نسبت به کانکس نو و صفر، مزایا و معایب خاص خود را دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند برای مدت کوتاهی در یک جنگل یا روستای خوش آب و هوا، سکونت موقت داشته باشند. به همین دلیل، شاید از نظر مالی، نخواهند هزینه ی زیادی بابت خرید کانکس نو بپردازند. به همین دلیل، خرید کانکس دست دوم برای این افراد، به صرفه تر است.

البته خرید کانکس نو یا دست دوم، در هر صورت به صرفه تر از خرید یک ویلا است و قیمت این دو اصلا با هم قابل قیاس نیست. به هر حال اگر قصد خرید کانکس سوئیسی دست دوم را داشتید، باید بدانید که قیمت آن به برخی از عوامل مهم بستگی دارد.مثلا متراژ و مصالح به کار رفته و مدت زمانی که قبلا از آن استفاده شده است، در قیمت آن بسیار تاثیر گذار است.

خرید کانکس دست دوم، مزایا و معایب خاص خود را دارد. قیمت کم از مزایای آن و احتمال کهنگی، پوسیدگی و خرابی، از معایب بارز آن می باشد. بهتر است قبل از خرید کانکس سوئیسی دست دوم، حتما از کارشناسان خبره، مشورت بگیرید. باید تمام امکانات آن را از نزدیک ببینید و تست کنید. تاسیسات آب و فاضلاب و تاسیسات بهداشتی و سیستم برق رسانی، بسیار مهم است.

اگر کانکس مورد نظر دارای پوسیدگی، زنگ زدگی و خوردگی باشد، مناسب نیست مگر علت آن رفع و مشکل برطرف شود.

مزایای استفاده از کانکس سوئیسی

استفاده از کانکس سوئیسی دارای مزایای زیادی است که می توان برخی از آن ها را به شرح زیر، دانست:

قابلیت جابجایی کانکس از یک نقطه به نقطه ی دیگر، وجود دارد.

برخی از کانکس ها از پیش ساخته شده است و در محل مورد نظر نصب می شوند. این مزیت کانکس سبب می شود که حمل و نقل قطعات آن از یک نقطه به نقطه ی دیگر، راحت تر صورت بگیرد.

هزینه ی تهیه کردن کانکس سوئیسی نسبت به یک ویلا، خیلی کمتر است.

زیبایی داخل و فضای این کانکس ها به قدری زیاد است که نیاز به خرید دکوراسیون و وسایل دکوری زیادی نیست و این نوعی صرفه جویی است.

قابلیت فروش و واگذاری به عنوان کانکس دست دوم را دارد.

شما به راحتی بعد از مدت ها استفاده از کانکس خود میتوانید آن را به راحتی به فروش برسانید و با کمی افزایش بودجه یک کانکس نو با طرحی متفاوت خریداری کنید.

و کلام آخر

خرید کانکس سوئیسی مدرن و لوکس در تهران، باید از شرکت های خوشنام و معتبر انجام شود تا از نظر قیمت و کیفیت، خیالتان راحت باشد. در ضمن خدمات پس از فروش نیز بسیار مهم است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *