کانکس‌ها از جمله سازه‌های پیش ساخته پرکاربردی هستند که از چند سال اخیر در بسیاری از پروژه‌های ساخت و ساز و حتی سکونت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. کانکس‌ها انواع بر اساس نوع کاربری، تجهیزات و امکانات در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. قیمت کانکس ها نیز بر اساس کارکرد و کاربری آن ها متفاوت است و سطوح مختلفی دارد.

کانکس ویلایی یکی از پرکاربردترین انواع کانکس است که با هدف سکونت به صورت دائم یا موقت در مناطق گردشگری و ویلایی استفاده می‌شود. این نوع کانکس از نظر تجهیزات، طراحی و معماری داخلی و خارجی با سایر کانکس‌ها تفاوت‌های بسیاری دارد. در ادامه این مقاله در رابطه با کانکس ویلایی و تجهیزات آن و همچنین انواع کانکس ویلایی به توضیحات بیشتری می‌پردازیم.

کانکس ویلایی چیست؟

کانکس ویلایی یکی از انواع پرکاربرد کانکس‌ها است. این نوع سازه پیش ساخته با جنس و ابعاد مختلفی تولید می‌شود. این نوع کانکس‌ها اغلب به جای سازه‌های قدیمی و بتنی ویلایی استفاده می‌شوند. در حقیقت کانکس ویلایی نوع مدرن و پیشرفته سایر کانکس‌های مسکونی بوده و از نظر معماری و طراحی نسبت به آن‌ها زیباتر است.

این نوع کانکس اغلب در مناطق گردشگری و توریستی، باغ‌های شخصی و همچنین مناطق ییلاقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کانکس تمامی تجهیزات و امکانات رفاهی و مورد نیاز انسان را دارد.

خرید کانکس ویلایی-پاسارگاد کانتینر-02-

مزایای کانکس ویلایی

در بسیاری از مناطق گردشگری و مسکونی ساخت و ساز سازه‌های مسکونی قدیمی و سنتی علاوه بر زمان‌بر بودن بسیار پرهزینه و دشوار است. به همین جهت در اکثر این نوع پروژه‌ها از کانکس ویلایی استفاده می‌شود، چراکه مراحل نصب و اجرا این نوع سازه در کمترین زمان ممکن صورت گرفته و همچنین هزینه‌های ساخت و ساز بسیار کمتری دارد.

هزینه‌های مربو به ساخت ویلاهای عادی بسیار زیاد است، در حالی که با صرف هزینه بسیار کمتری می‌توانید کانکس ویلایی مدرن و پیشرفته‌ای را خریداری کنید.

امکان ساخت در شرایط اقلیمی مختلف

ساخت و ساز ویلاهای معمولی به روش سنتی در فصول سرد سال امکان‌پذیر نیست، در حالی که کانکس ویلایی را می‌توان به راحتی در تمامی فصول سال حتی در شرایط اقلیمی سرد و زمستانی نیز در محل نصب و اجرا کرد.

این نوع کانکس در کارخانه مربوطه ساخته شده و سپس به صورت قطعات مجزا به محل نصب منتقل می‌شود، در محل نصب تمامی این قطعه‌ها توسط نیروهای متخصص و مجرب شرکت مجدد به یکدیگر متصل شده و در نهایت کانکس ویلایی در محل نصب می‌شود.

قابلیت جا به جایی و حمل و نقل

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای کانکس ویلایی قابلیت جابه‌جایی و حمل و نقل آن است. بر خلاف سازه‌های بتنی و سنتی، این نوع کانکس را می‌توان به راحتی جابه‌جا کرده و به محل‌های دیگر منتقل کرد. بعد از استفاده طولانی مدت از این سازه می‌توانید به راحتی آن را بفروشید.

مقاومت بالا در برابر زلزله و حوادث غیر مترقبه

کشور ایران یکی از مناطق زلزله‌خیز و سیل‌خیز است. به همین جهت در بسیاری از مناطق و شهرهای این کشور پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز با اصول و قواعد مبنی بر کاهش خسارات زلزله ساخته می‌شوند. کانکس ویلایی نیز از جمله سازه‌های پیش ساخته‌ای است که در برابر حوادث غیر مترقبه چون سیل و زلزله بسیار مقاوم است.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای این نوع کانکس آسیب ندیدن شاسی و اسکلت آن در اثر زلزله‌ است که موجب افزایش طول عمر مفید آن می‌شود.

مصرف بهینه انرژی

مصالحی که در ساخت سازه‌های سنتی و قدیمی استفاده می‌شود همواره چگالی بالایی داشته و موجب بروز مشکلاتی چون انتقال گرما و سرما، افزایش وزن کل سازه و… می‌شوند. تمامی موارد گفته شده موجب هدر رفتن انرژی می‌شوند. اما کانکس ویلایی بر خلاف سازه‌های قدیمی از عایق‌بندی کامل‌تری برخوردار بوده و از مصالح و اصول مهندسی با هدف بهینه سازی مصرف انرژی در ساخت آن استفاده می‌شود.

معایب کانکس ویلایی

کانکس ویلایی در کنار مزایای بسیار زیاد خود برخی معایب و مشکلات مربوط به خود را دارد. یکی از معایب بارز این نوع سازه‌ها وجود برخی محدودیت‌ها در تعداد طبقات است. به عبارتی شما نمی‌توانید کانکس ویلایی با بیش از دو طبقه را بسازید.

علاوه بر موارد فوق برخی مشکلات در هنگام فروش این نوع کانکس‌ها وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها کاهش قیمت سازه است. در واقع کانکس دست دوم ویلایی افت قیمت بسیاری دارد، البته باید به این نکته اشاره کرد که قیمت نهایی کانکس کارکرده به چگونگی مراقبت از آن نیز بستگی دارد.

کانکس ویلایی-پاسارگاد کانتینر-01-

انواع کانکس ویلایی

به صورت کلی، کانکس ها در ابعاد و اندازه های گوناگونی طراحی و ساخته می شوند که کانکس ویلایی نیز از این قائله مستثنی نیست!. کانکس ویلایی آماده یکی از انواع کانکس ویلایی است که به صورت آماده تولید شده و به فروش گذاشته می‌شود. این نوع کانکس بعد از خرید مشتری در عرض کمتر از یک روز به محل مورد نظر مشتری منتقل می‌شود. کانکس‌های ویلایی آماده اکثرا در ابعاد 40 متر ساخته می‌شوند.

کانکس دوبلکس

کانکس ویلایی دوبلکس یکی دیگر از انواع کانکس ویلایی پرکاربرد است. این نوع کانکس ویلایی به دلیل داشتن معماری و مهندسی متفاوت و پیشرفته همواره مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. کانکس ویلایی دوبلکس اغلب دارای دو طبقه به هم پیوسته است که قابلیت انفصال از یکدیگر را دارند. این دو طبقه از طریق اتصال سازه با فونداسیون به شکل اتصالاتی مستحکم و مقاوم تولید می‌شوند.

کانکس ویلایی اجرا در محل

این نوع از کانکس ویلایی به صورت صفر تا صد در محل مورد نظر نصب و اجرا می‌شود. به عبارتی تمامی مصالح و تجهیزات مورد نیاز کانکس به محل مورد نظر منتقل شده و در همان محل نصب می‌شوند. مدت زمان لازم برای اجرای کانکس ویلایی در محل بین 20 تا 45 روز است.

کانکس ویلایی دوبلکس در عین اشغال فضای خارجی کم، فضای بسیار گسترده‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تفکیک اتاق خواب‌ها و پذیرایی در این نوع کانکس ویلایی بزرگ‌تر است.

لازم به ذکر است که به دلیل یکی از کاربری های شیلتر نظامی که محل استقرار نیروهای انسانی نظامیان می باشد، می توان آن را به نوعی کانکس ویلایی به شمار برد.

مطالب مرتبط:

اگر به عنوان کارفرما نیازمند به سازه ای سبک هستید که در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسید، خرید کانکس مدیریتی می تواند مناسب ترین گزینه انتخابی باشد. کانکس مدیریتی قابلیت طراحی و ساخت در هر ابعاد و اشکالی که مدنظر مشتری هست را داشته و حتی می توان آن را به صورت دست دوم نیز تهیه کرد.

مشخصات و امکانات داخلی کانکس ویلایی

کانکس ویلایی از امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای بهره برده و همواره هزینه‌های نصب و اجرا کمتری نسبت به امکانات پیشرفته خود دارد. امکانات داخلی کانکس ویلایی در بسیاری از موارد بر اساس نیاز مشتری در نظر گرفته می‌شود. اما در حالت کلی محل داخل کانکس ویلایی شامل حال و پذیرایی، سرویس بهداشتی و حمام، اتاق خواب، فضای ورودی و آشپزخانه است.

ورودی اصلی کانکس ویلایی

هر کانکس ویلایی دارای یک فضای ورودی مجزا است. این فضا شامل قسمت‌های مربوط به درب ورودی و بخش دسترسی به فضای داخلی کانکس است. در بسیاری از کانکس‌های ویلایی فضایی برای تراس در نظر گرفته می‌شود که به دو شکل زیر نیز قابل اجرا است:

  • به صورت فرورفتگی
  • به صورت برآمدگی

در بخش ورودی انواع کانکس ویلایی عمدتا از درب‌های ضد سرقت و بسیار محکم استفاده می‌شود.

بخش حال و پذیرایی داخل کانکس ویلایی

در این بخش از کانکس ویلایی از امکانات داخلی خاص و پیشرفته‌ای همچون سیستم گرمایشی و عایق‌بندی، سیستم انتقال برق و… استفاده می‌شود.

کانکس ویلایی-امکانات داخلی کنکس ویلایی-پاسارگاد کانتینر-02-

آشپزخانه کانکس ویلایی

در قسمت آشپزخانه کانکس ویلایی نیز امکانات داخلی منحصربه‌فردی استفاده می‌شود. برای نمونه سیستم گرمایشی و سرمایشی از این بخش از کانکس ساخته شده و به سایر قسمت‌های داخلی کانکس همچون حمام، دستشویی و حال و پذیرایی منتقل می‌شود.

اتاق خواب

بخش اتاق خواب کانکس ویلایی محلی برای استراحت است، به همین جهت تمامی امکانات رفاهی همچون عایق‌بندی دیواره‌ها، استفاده از پنجره‌های دوجداره و… در این بخش استفاده می‌شود تا ساکنین در کمال آرامش استراحت کنند.

مهم‌ترین امکانات داخلی کانکس ویلایی

  • پنل خورشیدی تولید برق (به منظور کاهش هزینه‌های مربوط به برق)
  • مخزن آب
  • کمد دیواری
  • پارکینگ
  • تاسیسات برق (فیوز مینیاتوری، کلید، پریز، روشنایی و…)
  • سینک، هود، گاز در بخش آشپزخانه
  • فضای مجزا برای تلویزیون

مصالح کانکس ویلایی

در ساخت کانکس ویلایی و انواع آن بسته نوع کاربری و ابعاد سفارش شده از مصالح متفاوتی استفاده می‌شود. مصالح کانکس ویلایی در مقایسه با مصالح سازه‌های قدیمی ارزان‌تر است. البته باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به شرایط اقلیمی که قرار است کانکس ویلایی در معرض آن قرار گیرد از مصالح متفاوت و مخصوصی استفاده می‌شود.

در بسیاری از موارد به منظور مستحکم‌سازی سازه‌های ویلایی از متریال‌هایی چون ساندویچ پانل و ورق فولادی گالوانیزه شده استفاده می‌شود. بخش استراکچر یا اسکلت کانکس ویلایی با استفاده از پروفیل‌های آهنی و فولادی ساخته می‌شود تا حتی‌الامکان در برابر فشار و زلزله مقاوم باشد.

طراحی و ساخت کانکس ویلایی

طراحی کانکس ویلایی همچون کانکس نگهبانی آسان نیست، زیرا دارای پیچیدگی ها و امکانات بیشتری می باشد. در طراحی و ساخت کانکس ویلایی و انواع آن همواره از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌شود. در اولین مرحله از ساخت کانکس‌ ویلایی ابتدا کارشناس مربوطه به محل قرارگیری کانکس مراجعه کرده و بعد از بررسی شرایط مختلف و محاسبات انجام شده کانکس ساخته می‌شود.

طراحی کانکس ویلایی اغلب در کارگاه صورت گرفته و سازه به شکل پی ساخته ایجاد می‌شود. اما در حالت کلی در ساخت کانکس‌های ویلایی به عوامل محیطی تاثیرگذار توجه می‌شود.

اگر هم قصد خرید کانکس دست دوم را داشته باشید، امکان سفارش کانکس به صورت دلخواه وجود ندارد و شما تنها باید میان طرح های موجود یکی را که نزدیک‌ترین به سلیقه شماست را انتخاب کنید و یا تغییرات مدنظر خود را در بازسازی در آن اعمال کنید.

کانکس ویلایی-پاسارگاد کانتینر-04-

هزینه ساخت کانکس ویلایی

محاسبات هزینه ساخت کانکس ویلایی بعد از فرایند مشخص کردن نقشه سازه و تجهیزات مورد استفاده در آن انجام می‌شود. بسته به نوع متریال استفاده شده، ابعاد کانکس، پارتیشن بندی کانکس و امکانات استفاده شده در آن قیمت نهایی کانکس ویلایی مشخص می‌شود.

خرید کانکس ویلایی از پاسارگارد کانتینر

شرکت پاسارگاد کانتینر یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های تولید کننده انواع کانکس در سراسر کشور است. انواع کانکس اعم از کانکس ویلایی، کانکس دوبلکس، کانکس ویلایی نصب در محل و… در این شرکت با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و بهترین متریال‌ها ساخته می‌شود.

برای خرید کانکس ویلایی با بهترین کیفیت و کمترین قیمت بهتر است با مشاورین و کارشناسان ما مشورت کنید تا آن‌ها با ارائه بهترین راهنمایی‌ها به شما کمک کنند تا کانکس ویلایی مطابق با سلیقه و نیازهای خود خریداری کنید.

سخن پایانی

کانکس ویلایی یکی از پرفروش‌ترین انواع کانکس است که به دلیل داشتن تنوع بالا در طراحی و معماری همواره مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. این نوع کانکس در انواع مختلفی تولید و به بازار ارائه می‌شود.

کانکس ویلایی به دلیل داشتن مزایایی چون ساخت و نصب سریع، هزینه‌های ساخت پایین، امکانات به روز، اشغل فضای کم و همچنین قابلیت جابه‌جایی و حمل و نقل آسان بهترین جایگزین برای سازه‌های قدیمی و سنتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *