کانکس‌ها سازه‌های پیش‌ساخته‌ای هستند که به دلیل داشتن هزینه‌های ساخت پایین، امکانات و تجهیزات پیشرفته و فضای بهینه در بسیاری از پروژه‌های صنعتی، عمران، ساخت و ساز و… استفاده می‌شوند. کانکس نگهبانی و کیوسک حراستی نیز یکی دیگر از انواع پرکاربرد کانکس‌ها هستند که در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. انواع کانکس ها طیف گسترده ای را تشکیل می دهند که شامل کاربری های فراوانی می شود.

این نوع کانکس‌ها عمدتا بر اساس ظرفیت و تعداد نفراتی که قرار است در داخل آن‌ها مستقر شوند ساخته می‌شوند. کیوسک‌های نگهبانی و حراستی به دلیل داشتن قابلیت نصب و اجرا سریع و همچنین اشغال فضای کم بهترین جایگزین برای سازه‌های سنتی و قدیمی هستند. در ادامه در مورد انواع کانکس نگهبانی و مشخصات کیوسک حراستی و مزایای هر کدام اطلاعات بیشتری را ارائه می‌کنیم.

کانکس نگهبانی چیست؟

کانکس نگهبانی در اصطلاح انگلیسی تحت عنوان Guarding Conex شناخته می‌شود. البته در معادل فارسی این نوع سازه‌های پیش ساخته به کیوسک حراستی معروف هستند. کاربرد اصلی این نوع کانکس بررسی، کنترل و مدیریت ورود و خروج افراد و ماشین‌های مختلف به یک محوطه یا منطقه حفاظت شده اعم از منطقه مسکونی، منطقه اداری و… است.

افزون بر این موارد از کیوسک‌های نگهبانی و حراستی در بسیاری از مجتمع‌های تجاری و تفریحی، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها استفاده می‌شود. کانکس نگهبانی و کیوسک حراستی در مقایسه با سایر کانکس‌ ها پنجره‌های بزرگ‌تری دارند. هدف از ساخت پنجره‌هایی با ابعاد بزرگ در این نوع کانکس‌ها دید بهتر نگهبان به منظور نظارت دقیق و کامل بر امورات محوطه است.

کانکس نگهبانی-پاسارگاد کانتینر-05--

کاربرد کیوسک حراستی و کانکس نگهبانی

  • استفاده در زندان‌ها و مراکز قضایی به عنوان باجه دیده بانی
  • دیده‌ بانی‌های مرزی
  • استفاده به عنوان ایتسگاه بازرسی بین شهری
  • کنترل ورود و خروج یک کوچه یا ساختمان

مطالب مرتبط:

خرید کانکس کارگاهی دارای کاربری های فراوان و گوناگونی است که پیشنهاد می کنیم اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنید.

مهم‌ترین مزایای کانکس نگهبانی

امروزه ساخت سازه‌های سنتی با استفاده از مصالح ساختمانی گران‌قیمت علاوه بر زمان بر بودن هزینه‌های بسیاری را به دنبال دارد. از طرفی وجود فوریت در بسیاری از پروژه‌های ساخت و ساز و همچنین نظارت بر امورات پروژه نیاز به سازه‌ای است که در کمترین زمان با هزینه‌های کمی آماده و در محل نصب شود. در چنین مواقعی کانکس نگهبانی و همچنین کیوسک حراستی بهترین گزینه انتخابی هستند. اغلب در پروژه های خارج از شهر که دسترسی به امکانات محدود است، خرید کانکس مدیریتی در کنار کانکس های نگهبانی و اداری، رایج است.

اشغال فضای کم

این نوع کانکس‌ها در عین اینکه فضای کمی را اشغال می‌کنند، فضای داخلی مناسبی را در اختیار افراد قرار می‌دهند. در بسیاری از پروژه‌ها همچون محافظت از مجتمع‌های مسکونی و اداری به دلیل کمبود جا از این نوع سازه‌‌های پیش ساخته استفاده می‌شود.

مقرون به صرفه

هزینه ساخت کانکس نگهبانی و گیت‌های حراستی در مقایسه با سازه‌های سنتی و قدیمی بسیار کمتر است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که تمامی مصالح استفاده شده در ساخت این نوع سازه‌ها باکیفیت است.

مقاوم در برابر زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه

شاسی و اسکلت‌سازی انواع کانکس نگهبانی بر اساس اصول مهندسی و بهترین مصالح ساخته می‌شوند، به همین دلیل در برابر حوادث غیر مترقبه همچون زلزله و سیل بسیار مقاوم هستند.

حمل و نقل ساده و راحت

کیوسک‌های حراستی و نگهبانی از مهم‌ترین دستاوردهای ساختمان سازی سریع و مدرن هستند. تمامی مصالح به کار رفته در این نوع سازه‌ها وزن کمتری دارند، این امر باعث می‌شود تا وزن کلی سازه کمتر بوده و در نهایت فرایند جابه‌جایی و انتقال آن آسان‌تر شود.

معایب کانکس نگهبانی

کیوسک نگهبانی در کنار مزایای زیاد خود همواره دارای برخی معایب و مشکلات است. یکی از چالش‌ها و مشکلات اصلی در کانکس نگهبانی و حراستی مسئله فروش آن‌ها بعد از مدتی استفاده است. در حقیقت کانکس‌های نگهبانی دست دوم با افت قیمت بسیاری مواجه می‌شوند.

مطالب مرتبط:

خرید کانکس اداری بهترین گزینه برای کارفرمایانی هست که به دنبال سازه ای موقت برای مستقر شدن نیرهای خود هستد. این سازه ها با سفارش مشتری در ابعاد گوناگون و با تعداد اتاق های مشخص، طراحی و ساخته می شوند.

کانکس نگهبانی-پاسارگاد کانتینر-02--

امکانات داخلی کانکس نگهبانی

در بخش طراحی داخلی کانکس نگهبانی بر اساس درخواست و نیاز مشتری امکانات و تجهیزاتی استفاده می‌شود. از جمله امکانات داخلی کیوسک حراستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چراغ‌های روشنایی داخل فلورسنت زوجی مشبک
  • نصب کپسول آتشنشانی
  • نصب و اجرای وایرین با استفاده از کابل‌‌های مقاوم و استاندارد
  • استفاده از پرده لوردراپه
  • قرار دادن آبدارخانه اوپن یا بسته به همراه کمد دیواری
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • نصب و اجرای تاسیسات آب گرم و سرد

کانکس های نگهبانی در اکثر مواقع، دارای ابعاد و اندازه بسیار کوچک (تنها برای مستقر شدن یک یا دو نفر) می باشد. همچنین، فاقد امکاناتی همچون سرویس بهداشتی است. به همین دلیل است که در مکان های غیر شهری و دور از امکانات، خرید کانکس سرویس بهداشتی امری معمول است.سرویس بهداشتی را با توجه به تعداد افرادی که در آن محل هستند و ممکن است از آن استفاده کنند، انتخاب می کنند.

انواع کانکس نگهبانی

کانکسهای نگهبانی و حراستی بر اساس متریال و مصالح به کار رفته در آن‌ها و همچنین ابعاد و نوع طرح سازه به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. برخی از مهم‌ترین انواع کانکس نگهبانی عبارت‌اند از:

  • کانکس نگهبانی سبک و سنگین
  • کیوسک نگهبانی شیشه گرد
  • کیوسک حراستی سایدینگ
  • کانکس حراستی فانتزی
  • کیوسک نگهبانی چوبی

کانکس نگهبانی سبک و مشخصات آن

کانکس نگهبانی سبک یکی از پرکاربرد‌ترین انواع کانکس نگهبانی است. این نوع کیوسک حراستی به دلیل داشتن وزن کمتر نسبت به سایر کانکس‌ها در پروژه‌های فوری و ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بری نمونه از این نوع کانکس نگهبانی در ساختمان‌های نیمه کاره و در حال ساخت، نگهبانی از مصالح ساختمانی و… استفاده می‌شود. در رابطه با مشخصات کیوسک حراستی سبک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع از کانکس‌ها غالبا در ابعاد 2*2 متر ساخته می‌شوند.
  • اسکلت شاسی این کانکس از جنس پروفیل آهنی با ابعاد 40*40 بوده و ضخامت آن نیز یک میلی‌متر است.
  • جداره‌های 4 سانتی‌متری این نوع کیوسک عایق حرارتی و صوتی بوده و اغلب از جنس پلی استایرن هستند.
  • دیواره‌های داخلی کیوسک از جنس  PVC هستند.
  • در ساخت بسیاری از این نوع کانکس‌ها از 3 عدد پنجره و یک درب آلومینیومی استفاده می‌شود.

مشخصات و ویژگی‌های کانکس نگهبانی شیشه گرد

از کانکس نگهبانی شیشه گرد به منظور داشتن دید 360 درجه و کامل به چهار جهت اصلی استفاده می‌شود. البته جدای از این ویژگی کیوسک حراستی شیشه گرد باید به زیبایی ظاهری و لوکس بودن آن نیز اشاره کرد.

این نوع کیوسک‌ها علاوه بر داشتن کارایی نظارتی و نگهبانی جنبه زیبایی داشته و برای مجتمع‌ها و محوطه‌های اداری  مسکونی، دانشگاه‌ها و… بسیار مناسب هستند. در ساخت درب و پنجره‌های این نوع کانکس از مصالحی چون شیشه‌‌های سکوریت استفاده می‌شود. از دیگر مشخصات کانکس حراستی شیشه گرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شاسی استفاده شده در این نوع کانکس از تیرآهن دور کالاف نورده نمره 16 است.
  • پوشش داخلی و خارجی این نوع کیوسک کاملا ضد زنگ است.
  • در این نوع کانکس نگهبانی از جداره‌های عایق‌بندی شده به ضخامت 4 سانتی‌متر استفاده می‌شود.
  • ابعاد کلی ساختار سازه این کانکس دارای ضخامت 2 میلی‌متر با طول و عرض 40 متر است.
  • پوشش خارجی این کانکس از جنس کامپوزیت با چند لایه آلومینیومی ضد زنگ است.
  • کفی استفاده شده در این سازه اغلب از جنس کاشی، سرامیک یا چوب است.

کانکس نگهبانی سنگین

این نوع از کانکس نگهبانی برای پروژه‌هایی ساخته می‌شود که هدف اصلی آن‌ها استفاده‌های طولانی مدت است. در حقیقت کانکس نگهبانی سنگین بهترین سازه برای استفاده در کارگاه‌ها و کارخانجات بزرگ است. در ساخت هر یک از قسمت‌های این کانکس از جمله شاسی، اسکلت و… از مصالح و آهن آلات سنگین استفاده می‌شود تا سازه طول عمر بیشتری داشته باشد. مشخصات اصلی کیوسک حراستی سنگین عبارت‌اند از:

  • برخورداری از ابعاد 2*2 متر
  • در ساخت شاسی این کیوسک از تیرآهن سنگین با نمره 16 استفاده می‌شود.
  • اسکلت این کانکس از جنس آهن باابعاد 40*40 بوده و ضخامت آن 2 میلی متر است.
  • کفی این نوع کانکس از جنس چوب بوده و خاصیت ضد آب دارد.
  • کفپوش استفاده شده در کانکس نگهبانی سنگین غالبا از جنس PVC است.

پ‌ن:

شیلتر نظامی به دلیل کارایی آن، که هم برای استقرار نیروهای انسانی نظامی و هم برای نگهداری وسایل و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد، در هر دو دسته کانکس و کانتینر جای دارد.

کانکس نگهبانی-پاسارگاد کانتینر-03--

کانکس نگهبانی سایدینگ

یکی دیگر از پرکاربرد‌ترین و پرفروش‌ترین انواع کانکس نگهبانی، کیوسک نگهبانی سایدینگ نام دارد. این نوع کانکس حراستی با مشخصات زیر ساخته می‌شود:

  • در استراکچر کانکس نگهبانی سایدینگ از پروفیل آهنی به ضخامت 16 استفاده می‌شود.
  • در دیواره‌های خارجی این کانکس از صفحات سایدینگ با ضخامت 40 درصد مییلی متری استفاده می‌شود.
  • پوشش دیواره‌های این کانکس معمولا از پی وی سی طرح چوب است.

کانکس نگهبانی فانتزی

این مدل از کانکس نگهبانی ظاهری فانتزی و شیک دارد. از این نوع کانکس‌ها اغلب در سطح شهر به منظور حفظ برخی تدابیر امنیتی استفاده می‌شود. جداره‌های کانکس نگهبانی فانتزی به ضخامت 4 سانتی متر بوده و از جنس پلی استایرن هستند.

در این نوع کانکس حراستی مانند سایر کانکس‌ها از ادوات و تجهیزات ضروری و مهمی همچون نورپردازی مناسب داخلی و خارجی، فیوز برق، سیم کشی تلفن، لوله‌کشی و… استفاده می‌شود.

کانکس نگهبانی چوبی

نمای داخلی و خارجی این نوع از کانکس نگهبانی همواره با استفاده از چوب تزئین و عایق‌بندی می‌شود. به همین جهت از کانکس نگهبانی چوبی اغلب در محیط‌های سرسبز و تفریحی همچون پارک‌ها، تفرجگاه‌های جنگلی به منظور حفظ زیبایی طبیعت استفاده می‌کنند. این نوع کیوسک حراستی با ابعاد 1.5*1.5 متر، 1.5*2 متر، 3*3 و 3*2 متر ساخته می‌شود.

طراحی و ساخت کانکس نگهبانی

همان گونه که می‌دانید طراحی کانکس دسته دوم بسیار ساده‌تر از طراحی کانکس‌ هایی همچون ویلایی می باشد. اگر توجه کرده باشید، هنگام خرید کانکس ویلایی مواردی مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه، امکانات رفاهی و … مدنظر است؛ اما کانکس نگهبانی دارای امکانات محدودتر است. ساخت انواع کانکس نگهبانی بر اساس نیازهای مشتریان و نوع کاربری صورت می‌گیرد. در حقیقت در طراحی و ساخت کانکس نگهبانی مواردی چون ابعاد، ضخامت و متریال مصالح در بخش داخلی و خارجی سازه توجه زیادی می‌شود. قیمت کیوسک حراستی نیز به موارد ذکر شده بستگی دارد.

لازم به ذکر است که اگر قصد خرید کانکس دست دوم را دارید، تنها باید در بین کانکس های موجود مناسب‌ترین را انتخاب کنید و به خواست خود آن را بازسازی کرده و تغییرات مدنظر خود را بر روی آن اعمال کنید.

کانکس نگهبانی-پاسارگاد کانتینر-04--

مطالب مرتبط:

کانکس سایدینگ از سری انواع کانکس هاست که به دلیل استحکام فراوان آن، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید کانکس نگهبانی از پاسارگاد کانتینر

شرکت پاسارگاد کانتینر با چندین سال فعالیت و سابقه کاری موفق در زمینه تجارت و ساخت انواع کانکس نگهبانی در تلاش است تا کیوسک‌های حراستی با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت را به بازار عرضه کند. شما می‌توانید با برقراری تماس با کارشناسان ما تمامی اطلاعات مورد نیاز در رابطه با خرید کانکس نگهبانی متناسب و استاندارد را جمع‌آوری کرده و سپس کانکس مورد نظر خود را سفارش دهید.

جمع‌بندی و سخن نهایی

کانکس نگهبانی و انواع آن کاربرد گسترده‌ای در پروژه‌های صنعتی، مسکونی و ساخت و ساز داشته و همواره در سطح شهر از آن‌ها برای حفظ و کنترل تدابیر امنیتی استفاده می‌شود. این نوع کانکس‌ها در مدل‌ها و ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند. برای نمونه از کانکس نگهبانی سنگین و سبک در مجتمع‌های مسکونی، اداره‌ها و کارخانجات استفاده می‌شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *