از آنجایی که کانکس اداری مزایای بسیاری نسبت به سازه های سنتی دارد، امروزه نهادهای مختلفی به استفاده از این سازه نوین روی آورده اند. چرا که دقیقاً از امکانات یک دفتر اداری برخوردار است و همچنین با کاربری اداری برای انواع کسب و کارها استفاده می شود.

کانکس اداری چیست؟

همان گونه که می دانید و یا هنگام خرید کانکس متوجه آن شده اید، کانکس ها انواع مختلفی دارند که بر اساس کاربری آنان، دارای ابعاد و اشکال گوناگونی هستند. کانکس اداری همان سازه های پیش ساخته ای است که با استفاده از متریال آماده با کاربری اداری و مدیریتی در کارخانه تولید شده و در محل مورد نظر مونتاژ می شود.

اغلب کانکس های اداری ملقب به کمپ اداری یا اداره پیش ساخته، متشکل از کانکس های کوچک تر در درون خود بوده که هریک به عنوان واحدهای اداری، با توجه به نقشه و نوع عملکرد و تعداد کارکنان، طراحی و به امکانات لازمه تجهیز شده و در مکانی مناسب استقرار می یابد.

کاربرد کانکس اداری

کانکس اداری در واقع واحدهای مجزا، شامل اتاق منشی، اتاق جلسات، اتاق مدیریت، نماز خانه، سالن انتظار و تعدادی اتاق برای کارمندان هستند. در مواردی نیز این کانکس ها دارای اتاق مدیریت نیستند، و سیستم ترجیح داده است تا به وسیله خرید کانکس مدیریتی، سازه ای جدا برای مدیریت در نظر بگیرد زیرا فضاهای مدیریتی اغلب باید دارای محیطی آرام و ساکت باشند.

خرید کانکس اداری-پاسارگاد کانتینر-01-

مزایای کانکس اداری

استفاده از کانکس به عنوان فضایی اداری برای مکان هایی که دائمی نیستند و تنها برای مدتی کوتاه مورد نیاز هستند، همانند کاربری‌ای که خرید کانکس کارگاهی دارد، بسیار مناسب و کاربردی هستند. در ادامه به بازگو کردن دیگر ویژگی و مزایای این نوع کانکس خواهیم پرداخت:

قابلیت جا به جایی

پروژه هایی که به علت جا به جایی مداوم، امکان ساخت، اجاره یا خرید واحدهای ساختمانی را ندارند، ترجیح می دهند از کانکس استفاده کنند.

سرعت بالای ساخت با هزینه پایین

از آنجایی که این سازه ها فاقد به کارگیری مصالحی همچون گچ، سیمان، رنگ کاری و … بوده و با متریال آماده سریعاً آماده می شود، مقرون به صرفه نیز خواهد بود.

ماندگاری بالا

متریال کیفیت به کار رفته در این کانکس ها، آن ها را به سازه هایی مقاوم در برابر حوادث طبیعی مثل زلزله، آتش سوزی، طوفان و… تبدیل کرده است.

عایق های صوتی و حرارتی به کار رفته در کانکس ها، امکان نصب کابل تلفن و ایجاد شبکه اینترنت را فراهم آورده است. همچنین این کانکس ها نیاز به مجوز ساخت و ساز ندارند.

معایب کانکس اداری

موارد زیر از معایب کانکس اداری است که به طور خلاصه ذکر خواهد شد.

ممنوعیت در اجرای پلان های پیچیده: اغلب کانکس ها به ویژه کانکس های اداری به دلیل پیش ساخته بودن باید نسبت به ساختمان های معمولی ظاهر ساده تری داشته باشند تا حمل و نقل آنها دچار چالش نشود.

محدودیت در شکل دهی مصالح نمای ساختمان: فرم دهی به متریال مثل ساندویچ پانل، ورق های گالوانیزه، تیرآهن و… به روش های سنتی غیر ممکن است.

کاهش قیمت کانکس ها هنگام فروش: فروش دست اول این کانکس ها به علت قیمت اندک آن، سود دهی چندانی ندارد و فروش دست دوم آن با سقوط ۴۰ الی ۴۵ درصدی قیمت مواجه است.

به صورت کلی خرید کانکس دست دوم برای کسانی که خواهان خرید کانکس می باشند، مقرون به صرفه تر است اما باید توجه داشت که تنها می توانند از بین کانکس های موجود یکی را انتخاب کنند.

امکان شکستن شیشه های به کار رفته در کانکس های اداری، هنگام حمل و نقل بالاست.

خرید کانکس اداری-پاسارگاد کانتینر-04-

انواع کانکس اداری

در ادامه به معرفی انواع کانکس اداری پرداخته ایم.

کانکس اداری سالنی

یک سالن حدوداً ۱۲ متری بدون امکانات رفاهی بالا جهت استفاده در زمینه انبار یا دفاتر بایگانی است که اطراف آن میز و صندلی های اداری قرار دارد. این نوع کانکس در اداراتی قابل استفاده است که ساخت و طراحی آن به صورت بودجه ای باشد.

کانکس اداری چند اتاقی

واحدهای مجزای این کانکس ها، دارای سیستم های گرمایشی و سرمایشی لازم است. این نوع سازه زمانی به کار می رود که نیاز به اتاق های مجزا برای استقرار پرسنل باشیم.

کانکس اداری دو اتاقی با آبدارخانه

در این کانکس قسمتی به عنوان آشپزخانه با امکاناتی کامل در نظر گرفته شده است.

کانکس اداری دو اتاقی با آبدارخانه و سرویس بهداشتی

تعبیه کامل سیستم های بهداشتی در این کانکس ها، اسکان تعداد زیادی از افراد را در مدت زمانی بلند ممکن ساخته است.

کانکس اداری چند طبقه

در این طبقه ها واحدهای مجزای زیادی برای اتاق مدیریت، پذیرش، پذیرایی، انتظار و… قرار دارد. این کانکس ها با عنوان کانکس های شرکتی، سازمانی یا دفتر کار شناخته می شوند و اغلب برای مشاغلی مناسب است که نیاز به جا به جایی مداوم دارند.

مطالب مرتبط:

کانکس ساندویچ پنل از انواع کانکس ها می باشد که متریال ساخته شده در آن ساندویچ پنل می باشد.

کانکس اداری لوکس

استفاده از متریال لوکس و طراحی چشم نواز بدنه خارجی و فضای داخلی موجب شده تا این نوع کانکس ها به عنوان دفاتر مدیریتی، سالن جلسات، نمایشگاه محصولات یا اتاق انتظار ارباب رجوع استفاده شود.

کانکس اداری ساده

کاربرد و اقتصادی بودن این کانکس ها مهم تر از زیبایی و تجملات ظاهری آن بوده و معمولاً این کانکس ها از نوع ساندویچ پانل، سایدینگ، دو طبقه، پلان باز و … هستند و برای کارگرانی مناسب است که نیاز به اسکان در منطقه ای دور افتاده دارند.

امکانات داخلی کانکس های اداری

  • سیستم های گرمایشی و سرمایشی
  • سیستم روشنایی در محوطه داخلی و خارجی
  • سیستم تهویه هوا
  • آبدارخانه و سرویس بهداشتی
  • سیستم های عایق بندی
  • پنجره های دوجداره (جهت تأمین نور کافی و جلوگیری از اتلاف انرژی)
  • درب اصلی بزرگ با جنس MDF (جهت رفت و آمد مراجعه کنندگان)
  • نصب پرده های زیبا در پنجره
  • برق کشی استاندارد

مطالب مرتبط:

خرید کانکس نگهبانی از الزامات برای پروژه های در حال ساخت می باشد تا نگهبانان پرژه در آن مستقر شوند.

خرید کانکس اداری-پاسارگاد کانتینر-03-

ابعاد کانکس اداری

بر خلاف کانکس هایی همچون کانکس سرویس بهداشتی که اصولا از پیش ساخته شده هستند و طراحی و تعیین ابعاد آن اغلب به سفارش مشتری انجام نمی شود، در این نوع کانکس ها این گونه نیست. محدودیت زیادی در ابعاد کانکس های اداری وجود ندارد و معمولاً ساخت این سازه ها با شکل و شمایل و اندازه و ابعاد مختلف به درخواست مشتری انجام می شود.

اگر این ابعاد از حالت استاندارد خارج شود، می توان کانکس ها را به صورت چند تکه (مدولار) به یکدیگر متصل نمود.

به طور میانگین، کانکس های اداری با عرض ۲.۵ الی ۳ متر و طول ۳ الی ۱۲ متر ساخته می شوند.

در طراحی داخلی کانکس اداری اغلب از چوب با طرح و رنگ های متنوع استفاده می شود تا کارمندان از محیط حس آرامش دریافت کنند. فضای داخلی کانکس های اداری باید به گونه ای باشد که در تردد کارمندان اختلالی ایجاد نکند.

پنجره ها باید دوجداره باشند تا نقش یک عایق صوتی را نیز ایفا کرده و از ورود گردوغبار به داخل جلوگیری کنند.

کف سازه باید  استحکام لازم را برای تردد داشته باشد و دچار لرزش یا شکستگی نگردد. به این منظور از شاسی هایی با جنس تیرآهن و با نمره بالای ۱۶ در کف استفاده می کنند. ضمناً توصیه می شود کف کانکس سطحی ضدخش و قابل شست و شو داشته باشد.

حداقل ارتفاع کانکس ها در طراحی خارجی ۲.۷متر و حداکثر ۳ متر در نظر گرفته شده که بنا به سفارش مشتری این ارتفاع تا ۴ متر نیز می رسد. اما حمل و نقل آن باید با کمرشکن انجام گیرد.

خرید کانکس اداری از پاسارگاد کانتینر

ساخت یک ساختمان اداری برای پروژه های موقت چندان عقلانی به نظر نمی رسد. در این صورت نیاز به وجود دفتر یا اداره ای قابل انتقال است تا بتوان در زمان، انرژی و هزینه صرفه جویی کرد.

شرکت پاسارگاد با سال ها تجربه از بهترین تولید کننده ها در ساخت انواع کانکس و کانتینر طبق اصول کاملاً مهندسی و فنی و متناسب با سلیقه مشتری است.

شما برای خرید کانکس های اداری از پاسارگاد کانتینر با تنوع و انتخاب های متفاوتی مواجه هستید که قیمت هریک از آن با توجه به فاکتورهایی مثل تجهیزات و امکانات داخلی، مصالح به کار رفته، ابعاد و… سنجیده شده و با تعیین سفارش‌های شما برای روی کانکس، قیمت نهایی آن اعلام می گردد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با کانکس های اداری، کاربرد، مزایا و معایب آن آشنا کنیم. کانکس های اداری بسته به نوع عملکرد خود و امکانات لازمه، پاسخگوی نیاز ارگان ها به دفاتر اداری و مدیریتی است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *