کانتینرها جعبه های فلزی از پیش ساخته شده ای هستند که در زمینه های مختلف کاربرد دارند. برخی از این کانتینرها مناسب برای سکونت افراد و برخی دیگر مناسب برای حمل بار هستند. به عنوان مثال کانتینر بغل باز شو برای امور حمل بار مورد استفاده قرار میگیرد. به طور کلی کانتینرها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر یک از آن ها کاربرد خاص خود را دارند. از کانتینرهای حمل بار برای تسهیل حمل و نقل کالا استفاده می شود.

کانتینرهای حمل بار به گونه ای تولید شده اند که می توانند برای جا به جایی کالاهای مختلف مناسب باشند و همین امر موجب شده تا حمل بار کانتینری به یکی از راحت ترین روش های حمل و نقل تبدیل شود. البته باید بدانید که این روش مزایا و معایب خاصی دارد که باید حتما با آن ها آشنا شوید.

مزایای استفاده از کانتینر حمل بار

مزایای متعدد کانتینر حمل بار موجب شده تا کسب و کارهای زیادی برای جا به جایی کالاهای خود از آن ها استفاده کنند. ما در ادامه برخی از مهم ترین مزایای حمل بار کانتینری را برای شما بیان می کنیم.

انعطاف پذیر و کاربردی

همان طور که اشاره کردیم کانتینرهای حمل بار به گونه ای طراحی شده اند که می توان از آن ها برای حمل انواع کالا نظیر گندم، کالاهای یخچالی (برای حمل این مواد از کانتینر یخچالی بخصوصی استفاده میشود)، خودروها، کالاهای تولیدی و غیره استفاده  کرد. به عبارتی هر یک از کانتینرها برای حمل کالاهای مخصوصی طراحی شده اند. این انعطاف پذیری و کاربردی بودن اصلی ترین مزایای این تجهیزات به شمار می روند. به علاوه بهتر است بدانید که کانتینرها تجهیزاتی قابل بازیافت هستند و می توان آن ها را بازیافت کرد و در زمینه  های دیگر مورد استفاده قرار داد.

هزینه کم

با توجه به این که کانتینر حمل بار از استانداردهای لازم برخوردار است، بنابراین هزینه های حمل و نقل آن نیز مقرون به صرفه است. برای مثال اگر بخواهید مقداری بار فله ای را با استفاده از کانتینر حمل بار جا به جا کنید هزینه آن حدود 20 برابر ارزان تر از وسایل معمولی خواهد بود. این مزیت نیز از جمله مزیت هایی است که بسیار مورد توجه کسب و کارها قرار می گیرد و آن ها برای پرداخت هزینه های کمتر این روش حمل بار را انتخاب خواهند کرد. پیشنهاد حتما از صفحه قیمت کانتینر ما دیدن فرمایید.

سرعت بالا

در حمل کانتینری فرایند حمل بار در کوتاه ترین زمان ممکن و به سادگی انجام می شود. برای مثال کشتی های کانتینری در مقایسه با کشتی های باری معمولی سرعت بیشتری دارند و عملیات جا به جایی بار سریع تر انجام خواهد شد.

امنیت و ایمنی بالا

آن چه که درون کانتینرهای حمل بار قرار می گیرد از دید دیگران پنهان است و افراد تنها در مبدا و مقصد و گمرک اجازه دارند درب کانتینر حمل بار را باز نمایند. این بدان معناست که محموله از آسیب هایی همچون سرقت دور می ماند و بار سالم و بدون مشکل به مقصد می رسد.

معایب کانتینر حمل بار

استفاده از کانتینرهای حمل بار علاوه بر این که مزایای زیادی دارد، معایبی نیز دارا می باشد که باید حتما به آن ها توجه کنید. برخی از معایب استفاده از کانتینر حمل بار به شرح زیر است.

مشکلات عمومی

با این که کانتینر حمل بار می تواند یک وسیله مناسب برای محافظت از کالا در برابر عوامل مختلف مانند آتش سوزی، سرقت، شرایط آب و هوایی و غیره  باشد، اما برخی از موارد مانند دمای بالا درون کانتینر و عدم تهویه مناسب از جمله عواملی هستند که می توانند به برخی از اجناس درون کانتینر حمل بار آسیب بزنند.

محدودیت های فیزیکی

در برخی موارد شرایط فیزیکی کالا می تواند فرایند حمل بار کانتینری را با مشکل مواجه کند. برای مثال ممکن است وزن، اندازه و حجم برخی کالاها با وزن استاندارد برای یک کانتینر مطابقت  نداشته باشد و همین امر موجب می شود که بارگیری این کالا رد شود. به همین علت توصیه می شود از قبل در این خصوص اطلاعات لازم را کسب نمایید تا بتوانید کانتینر مناسب را انتخاب کنید.

خسارت

یکی از عمده ترین مشکلاتی که برای کانتینر حمل بار دریایی وجود دارد این است که احتمال از بین رفتن محموله وجود دارد. این موضوع به دلیل نوسانات آب و هوا در دریا اتفاق می افتد.

اگر علاقه مند بودید از مقاله تاثیر کانتینر در حمل و نقل را نیز ببینید.

انواع کانتینر حمل بار

کانتینرهای حمل بار در انواع مختلفی تولید می شوند تا بتوان برای حمل کالاهای مختلف از آن ها استفاده کرد. در این بخش شما را با انواع کانتینرها برای حمل بار آشنا خواهیم کرد.

  • کانتینر محموله های خشک: مناسب برای حمل مواد و کالاهای خشک
  • کانتینر قفسه ای مسطح: دارای قابلیت تاشونده و مناسب برای حمل و نقل قایق ها، ماشین ها و تجهیزات آن ها.
  • کانتینر پهلو باز: قابلیت بازشدن از کنار و مناسب برای حمل کالاهای مختلف
  • کانتینر روباز: کانتینرهای بدون سقف و مناسب برای کالاهای ارتفاعی نظیر ماشین آلات یا چوب
  • کانتینر یخچال دار: مناسب برای حمل انواع مواد غذایی فاسد شدنی و داروها.
  • کانتینر تونلی: این نمونه در دو طرف درب داشته و بارگیری کالا با آن ها بسیار راحت و سریع است.
  • کانتینر دو درب: مجهز به دو درب و مناسب برای حمل مصالح ساختمانی نظیر فولاد و آهن
  • کانتینر عایق حرارتی: دارای قابلیت کنترل درجه حرارت؛ مناسب برای حمل کالاهایی که به مقاصد دور ارسال می شوند.
  • کانتینر حمل خودرو: قابلیت تاشدن در کنار و مناسب برای حمل و نقل خودروها

انواع کانتینر حمل بار

قیمت اجاره حمل بار با کانتینر چقدر است؟

همان طور که متوجه شدید کانتینرهای مختلفی برای حمل بار وجود دارد و این بدان معناست قیمت اجاره هر یک از آن ها با توجه به کاربردی که دارند، متفاوت است. از طرف دیگر ابعاد، حجم و وزن کالا و محموله ها از دیگر عواملی است که نقش زیادی در تعیین قیمت اجاره آن ها خواهد داشت. هر چقدر محموله ها بزرگ تر و حجیم تر باشند، قطعا باید کانتینرهای حمل بار بزرگ تری را اجاره نمایید و به تبع قیمت اجاره آن ها بالا خواهد بود.

همچنین موضوع دیگری که روی قیمت اجاره حمل بار با کانتینر تاثیر دارد، مقصد مورد نظر است. اگر شما بخواهید محموله خود را برای محلی نزدیک تر ارسال کنید، قطعا  برای اجاره مبلغ کمتری را پرداخت می کنید. این در حالی است که اجاره کانتینر حمل بار برای مقاصد دورتر بسیار گران تر محاسبه خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *