کانکس یا به لاتین، conex عبارت است از: سازه ای پیش ساخته برای اسکان موقت و سریع؛ اما با گذشت زمان و با توجه به کاربری آسان و کم هزینه تر این سازه از آنها در ابعاد بسیار وسیع تری نیز استفاده شد. به طوری که امروزه انواع مختلفی از کانکس، مانند کانکس فروشگاهی، کانکس ویلایی و سرایداری و … در بازار موجود است.

کانکس کاروان، نیز انواعی از کانکس های بسیار پرکاربرد متحرک است که امکان رفاه افراد را در سفرهای دسته جمعی، با هزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه فراهم می نماید.

در این مطلب قصد داریم به تعریف دقیقی از این نوع کانکس و مشخصات و کارایی و کاربرد آنها بپردازیم.

پس لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تعریف کانکس کاروان

کانکس کاروان، که به لاتین Portable Conex نیز نامیده می شود؛ انواعی از سازه‌های از پیش ساخته و چرخداری هستند که امکان جابجایی و نقل مکان را در مسافت های طولانی فراهم می‌آورند. این دسته از کانکس ها که در صنعت به آنها سازه فلزی نیز گفته می شود، می‌توانند رفاه مسافران را در مسافت های طولانی و دسته جمعی ایجاد کنند.

و انها را از شرایط آب و هوایی نامناسب، نظیر باد و باران و… یا خطرات ناشی از حیوانات مصون بدارند.

این کانکس بنا به ابعاد آن دارای امکانات رفاهی بسیار کاربردی مانند: آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حتی فضایی برای خوابیدن است. بنابراین با استفاده از این نوع کانکس ها تمامی نیاز مسافرین برای داشتن یک سرپناه امن و راحت، با قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر، برطرف خواهد شد.

کانکس کاروان

مشخصات و مزایای کانکس کاروان

کانکس کاروان با در بر داشتن امکانات رفاهی بسیار و همچنین قابلیت جابه‌جایی نیاز مسافران را در حین سفرهای دسته جمعی و دور اغنا خواهد کرد.

از جمله مشخصات و کارایی این محصول می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1. با خرید کانکس کاروان اسکان موقت خود را در نقطه از کشور فراهم کنید!

با داشتن این کانکس، نباید نگران اسکان خود در بیابان، جنگل و یا هر منطقه ای دیگری باشید. کانکس کاروان با قابلیت جابجایی به کمک جک و فنر، امکان اسکان موقت و همچنین ارضای نیاز های اولیه شما و مسافرین همراه تان را به سهولت فراهم می‌آورد.

2. استحکام و مقاومت زیاد

اتصالات اسکلت این سازه پیش ساخته از نوع جوش بوده و مقاومت بسیار زیادی را در برابر عوامل آب و هوایی و… خواهد داشت.

از طرفی تمامی در و پنجره های آن دوجداره(UPVC) و عایق بندی شده است. لذا در برابر سر و صدای آزاردهنده محیط و همچنین حرارت بالا عایق محافظتی بسیار مناسبی است.

3. سیار بودن و قابلیت جابه جایی از دیگر مزایای مهم کانکس کاروان می‌باشد. بنابراین می توانید این سازه از پیش ساخته را در هر شرایطی از جاده و مسیر به همراه خود منتقل نمایید و از امکانات بسیار زیاد آن در هر موقعیتی استفاده کنید.

4. در مدت زمان بسیار کوتاهی ساخته می شود.

5. کانکس کاروان مسافرتی دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسبی است؛ و می تواند در فصول گرما و سرما شرایط مناسبی را برای مسافرین در حین سفر فراهم کند.

6. کف کانکس کاروان از پارکت و یا سرامیک ساخته می شود تا حداکثر راحتی را برای کاربران فراهم آورد.

7. گیره یا قلاب بسیار مقاوم: به کمک این قطعه می توانید به راحتی سازه مورد نظر را به اتومبیل خود وصل کرده و کانکس کاروان چرخدار را به هر نقطه ای که مدنظر دارید، حمل کنید.

نمونه ای از کانکس کاروان

انواع کانکس کاروان

کانکس کاروان دارای انواع متنوعی است که در این قسمت به معرفی آنها می‌پردازیم:

  • کانکس کاروان چرخدار: این کانکس به صورت تک محور و دو محور ساخته شده و امکان شخصی سازی آن از لحاظ ابعاد و ویژگی ها برای کاربر وجود دارد.
  • کانکس کاروان اقامتی: این کانکس نسبت به انواع دیگر کانکس کاروانی دارای امکانات رفاهی با کیفیت تری است. آشپزخانه فضای خواب و سرویس بهداشتی تمامی نیاز مسافر را در حین سفرهای طولانی به خوبی برطرف خواهد کرد. و این کانکس به خصوص برای خانواده هایی که دارای کودک خردسال هستند انتخاب بسیار مناسبی است.
  • کانکس کاروانی جهت حمل حیوانات: دسته ای از انواع کانکس کاروانی است که نیازمند دریافت مجوز از مسئولین ذیربط می باشد و عموما برای حمل حیواناتی با جثه های بزرگتر نظیر اسب و … استفاده می‌شود.
  • کانکس کاروانی چرخدار جهت اقدامات اورژانسی پزشکی: این کانکس مجهز به وسایل مورد نیاز برای اقدامات اورژانسی و تخت برای استراحت بیماران می‌باشد.

قیمت کانکس کاروان

عوامل متعددی در قیمت نهایی این محصول موثر است از مهمترین فاکتورها در تعیین قیمت می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • ابعاد کانکس و جنس موادی که در تولید آن به کار رفته است در قیمت کانکس کاروان مولفه بسیار مهمی است.
  • ویژگی ها و امکانات موجود در این نوع کانکس اعم از وسایل سرمایشی و گرمایشی و ….
  • نو یا کانکس دست دوم بودن آن
  • اجاره یا خرید آن

کلام آخر

یکی از مهم ترین دغدغه‌های افراد به خصوص افرادی که به سفرهای شهر به شهر علاقمند هستند و مایلند در هر یک از مناظر بکر و زیبا حین سفر توقف کنند؛ این است که، نگران رفع نیازهای اولیه خود چون تهیه غذا و اسکان موقت و… هستند.

کانکس کاروان، سازه‌ای پیش ساخته با امکانات رفاهی بسیار با کیفیت و دارای قابلیت حمل و جابجایی است. که می تواند تمامی نیازهای افراد را در سفرهای طولانی مدت رفع کند. با تهیه ی کانکس کاروان می توانید با استفاده از امکاناتی نظیر پنجره های دو جداره و سیستم گرمایشی و سرمایشی از گرما و سرمای هوای بیرون و همچنین سرو صدای محیط ایمن بمانید و از سفر خود به اقصی نقاط کشور لذت ببرید.

از طرفی نیازی نیست که نگران هزینه محل اسکان و تهیه غذا باشید. امروزه کانکس‌های کاروان دارای تنوع رنگ، طرح ابعاد و متریال متعددی هستند؛ به همین دلیل توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

اگر قصد خرید کانکس کاروان را دارید پیشنهاد می شود با کارشناسان گروه پاسارگاد کانتینر ارتباط بگیرید. تا بتوانید بهترین انتخاب را در این حوزه داشته باشید. این شرکت با بیش از بیست سال سابقه درخشان در زمینه فروش انواع کانکس، آماده راهنمایی و خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز است. جهت دریافت مشاوره می توانید از طریق سایت با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *