کانکس پلیس راهنمایی و رانندگی در اکثر نقاط داخل و خارج از شهر و در جاده ها وجود دارد. این کانکس ها مکانی برای انجام کارهای روزمره پلیس راهور است. در این کانکس ها امکانات مختلفی نظیر برق و روشنایی، سیستم گرمایشی و سرمایشی و همچنین جا برای استراحت و خوابیدن نیز، وجود دارد.

استفاده از این کانکس ها در شهر تهران بسیار حائز اهمیت است. زیرا دسترسی به کلانتری و پلیس راهنمایی رانندگی در مناطق مختلف تهران، کمی دشوار است و مسافت بسیار زیاد می باشد. به همین منظور از کانکس پلیس استفاده می شود. قیمت کانکس پلیس راهنمایی و رانندگی در تهران و همچنین شرایط خرید آن به عوامل مختلفی بستگی دارد.

ما در اینجا سعی داریم تا به معرفی انواع کانکس پلیس راهنمایی و رانندگی بپردازی و سپس قیمت آن را هم بررسی کنیم. بر همین اساس، چند پرسش کلیدی و مهم مطرح کرده ایم که شامل موارد زیر است:

  1. کانکس پلیس راهور چیست و برای چه کاری مورد استفاده قرار می گیرد؟
  2. انواع کانکس پلیس کدام است؟
  3. چگونه می توان کانکس پلیس درخواست کرد و چه شرایطی برای این کار نیاز است؟
  4. قیمت کانکس پلیس چند است؟
  5. کانکس نیروی انتظامی چه کاربردی دارد؟

کانکس پلیس راهنمایی رانندگی و کاربرد آن

نیروهای پلیس و حافظان امنیت در شهرهای بزرگ و کوچک، برای خدمت رسانی بیشتر در واحد اداری، نظارت و واحدهای عملیاتی، از کانکس های ویژه استفاده می کنند. کانکس پلیس راهنمایی و رانندگی در تهران، در نقاط مختلفی وجود دارد و هر کدام می توانند خدمات مختلفی را به ساکنان و رانندگان ناحیه مورد نظر ارائه دهند.

یکی از دلایلی که نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی تمایل بسیاری دارد تا از این کانکس ها استفاده کند، فاصله کلانتری تا محل مورد نظر است. پلیس راهور با استفاده از این کانکس ها می تواند خدمات بیشتر و بهتری را ارائه کرده و به وظایف خود بهتر عمل کند. شاید با خودتان بگویید که تفاوت کانکس نگهبانی با این مدل در چیست؟ برای همین بهتر است بدانید که کانکس پلیس رو فقط راهنمایی رو رانندگی میتواند استفاده کند ولی مدل نگهبانی را هر شخصی میتواند خریداری کند و با مستقر کردن آن در محله خود امنیت را برقرار نماید.

کاربرد کانکس پلیس

موارد استفاده از کانکس پلیس راهنمایی و رانندگی در تهران را می‌توان به موارد زیر طبقه بندی کرد. البته لازم بذکر است که استفاده از این کانکس‌ها فقط به شهر تهران خلاصه نمی‌شود:

  • نقاط مختلف شهری
  • فرودگاه ها
  • مناطق ترافیک صنعتی
  • نقاط پر ترافیک شهری و سر برخی از چهار راه ها
  • ایستگاه های پلیس راهور
  • بازارها
  • دانشگاه ها و …

در بسیاری از مواقع پیش می‌آید که پلیس قصد دارد در چندین نقطه عملیاتی در شهر، کنترل را در دست بگیرد. اگر فقط به مقر اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی در هر منطقه بسنده شود، عملیات به خوبی پیش نمی رود. و صد درصد بابت درست انجام نشدن وظایف، پلیس با موج اعتراضات مقامات بالا، مردم و نهادهای دیگر مواجه می گردد. به همین دلیل باید از کانکس استفاده شود.

کانکس های پلیس راهنمایی و رانندگی از ظاهرشان پیداست که چه کاربردی دارند. این کانکس ها قابل حمل هستند و سریعا می توان در یک نقطه ی دیگر، آن را راه اندازی کرد.

بیشتر بخوانید: کانکس بتنی

انواع کانکس پلیس

کانکس پلیس انواع مختلفی دارد که از هر کدام می توان در جای خاصی و با توجه به شرایط محل، استفاده کرد.

کانکس پلیس سیار و چرخ دار:

این کانکس ها همان طور که از اسم شان نیز پیداست، سیار هستند و به دلیل چرخ تعبیه شده در زیر آنها، قابلیت جابجایی دارند. نیروی پلیس راهنمایی برای مکان هایی مانند نمایشگاه های فصلی، بازارهای هفتگی، و برخی از نقاط شهری یا جاده ای، از این کانکس ها استفاده می کند تا در صورت لزوم بتوان آن را جابجا کرد. پیشنهاد میکنیم مقاله خرید کانکس دست دوم در تهران را نیز مطالعه نمایید.

این نوع کانکس به دو نوع تقسیم می شود:

کانکس سیار تریلر

کانکس پلیس سیار از نوع تریلر، نوعی کانکس چرخدار است که در آن علاوه بر اتاق های مجزا، امکاناتی مثل حمام و مخزن آب، سرویس بهداشتی و آشپزخانه وجود دارد و پیشرفته است.

کانکس سیار ساده

نوع ساده به خاطر سازه های بکار رفته در آن، به این نام معروف است. در این کانکس دو اتاق کاملا مجزا وجود دارد. یک اتاق نگهبانی و یک اتاق برای استراحت پرسنل.

کانکس پلیس ثابت

در مکان هایی که قرار است پلیس برای مدت زیادی مسقر باشد و نیازی به جابجایی کانکس نباشد، از کانکس ثابت استفاده می شود. این کانکس ها با کامیون حمل می شوند و در نقطه مورد نظر روی زمین، کار گذاشته می شوند.

نحوه و شرایط درخواست کانکس پلیس

نحوه درخواست کانکس پلیس

برای درخواست کانکس پلیس، چند گروه مختلف می‌توانند درخواست بدهند تا این اتفاق بیفتد. گاهی وقت‌ها نیروی پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی درخواست کانکس می کند و می خواهد ناحیه خاصی را بهتر کنترل کند. اگر علاقه مند بودید حتما مجوز کانکس را نیز مطالعه کنید.

در برخی از موارد، مردم و نهادهای مردمی و دولتی شهر مانند شورای شهر یا شهرداری و حتی خود مردم به دلیل تامین شدن امنیت و همچنین رفع نیاز به خدمات پلیس راهور، درخواست گذاشتن یک کانکس پلیس در یک منطقه خاص را می دهند که با توجه به بررسی محیط مورد نظر، می تواند انجام شود یا خیر.

قیمت کانکس پلیس

قیمت کانکس پلیس راهنمایی و رانندگی در تهران و دیگر نقاط شهری یا خارج از شهر، بستگی به این دارد که برای انجام چه کاری مورد استفاده قرار بگیرد. گاهی برخی از کانکس های پلیس فقط برای نظارت بر ترافیک استفاده می شوند. در این صورت، می توان یک کانکس با سازه کوچک را انتخاب کرد. منطقی است که کانکس ساده و کوچک، قیمت پایینی دارد.

گاهی نیاز است در یک نقطه، تعداد زیادی نیروی واحد عملیاتی مستقر شود. در چنین مواردی باید کانکس بزرگ تر و با امکانات بیشتری نصب کرد. قیمت این کانکس کمی بالاتر است.

یکی از عوامل مهم و موثر بر قیمت کانکس، نوع سازه بکار رفته در ان است. کانکس های ضد آتش و یا آلومینیومی از سازه های ساندویچ پانل و یا چوبی، گران تر است.

کانکس نیروی انتظامی

کانکس نیروی انتظامی پلیس 110 و آگاهی، مانند همان کانکس راهنمایی و رانندگی است اما ممکن است در داشتن برخی از امکانات یا ثابت و سیار بودن، و همچنین در بزرگی و کوچک بودن، متفاوت باشد. معمولا کانکس نیروی انتظامی پلیس 110 و آگاهی در نقاط داخل شهری، کاربرد دارد.

و کلام آخر

 استفاده از کانکس پلیس و تهیه آن به منظور حفظ و تامین امنیت، بسیار واجب است. اما در انتخاب نوع کانکس باید دقت کرد که جنس سازه ان مرغوب باشد تا بتواند مدت زمان چندین ساله را دوام آورده و در اثر آفتاب و بارندگی، دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *