کانکس، سازه ای پیش ساخته می باشد که از آن به عنوان محلی برای زندگی استفاده می شود. نصب کانکس باید به طور اصولی انجام گیرد تا در اثر عواملی مثل طوفان و سیل و زلزله حوادث ناگوار ایجاد نکند. اهمیت زیرسازی کانکس زیاد است و با توجه به مکان مورد نظر باید بهترین روش را برای نصب آن انتخاب کنیم.

زیرسازی مناسب برای نصب کانکس

همانطور که می دانید استفاده ار کانکس در مناطق مختلف، بسیار زیاد شده است. با توجه به نوع زمین و ارتفاع و شیب آن، باید در هر منطقه ای فونداسیون خاصی را برای نصب کانکس در نظر بگیریم. نصب کانکس، نیاز به اصول مهمی دارد که باید به آنها توجه شود. فونداسیون یا زیرسازی مناسب، امنیت زندگی در کانکس را بالا می برد. سطحی که کانکس باید در آن قرار بگیرد باید کاملا تراز باشد.

اهمیت زیر سازی کانکس

زمانی که زیرسازی کانکس صاف و محکم باشد به هیچ عنوان در برابر عوامل خارجی مثل طوفان و زلزله تکان نمی خورد و ایمن خواهد بود. در اجرای فونداسیون نباید سهل انگاری شود. به همان نسبتی که پایه و بنای یک ساختمان باید محکم باشد زیرسازی کانکس هم باید مقاوم و محکم باشد. اجرای فونداسیون کار مهمی است و برای اجرایی کردن آن به بهترین نحو ممکن، نیاز است به موارد ریز و مهم زیادی توجه شود. نصب کانکس و زیرسازی آن کار هر کسی نیست و باید توسط افرادی انجام بگیرد که دارای تجربه و مهارت کافی هستند.

نکات مهم در هنگام اجرای فونداسیون

  • زمین تعیین شده برای اجرای فونداسیون باید زیرسازی تراز و محکمی داشته باشد تا به مرور زمان فرو نشست نکند.
  • سعی کنید حتی الامکان محیط های شیب دار را برای نصب انتخاب نکنید. ولی اگر مجبورید کانکس را در سطح شیب داری نصب کنید لازم است از طریق خاک برداری، زمین مورد نظر را صاف کنید.
  • توجه به استحکام اتصالات هم مهم است. اتصالاتی که با استفاده از آنها کانکس، به زمین متصل نگه داشته می شود باید علاوه بر داشتن استحکام بالا به درستی هم نصب شده باشند.
  • بهتر است نحوه نصب و اجرای زیرسازی کانکس، توسط افرادی که در این زمینه تخصص دارند انجام بگیرد.
  • اجرای فونداسیون کمک می کند تا سطح زیرین کانکس در اتصال محکم به زمین باشد؛ از این نظر پایه سازی آن مشابه ساختمان های مسکونی محکم و مقاوم است.
  • ستون های کانکس، باید به طور دقیق به شاسی اتصال محکم داده شوند.
  •  اگر زمین شیب زیادی داشت از ستون های آهنی و بتنی برای نصب کانکس استفاده کنید.

اهمیت زیرسازی برای نصب کانکس

زیرسازی، فراهم نمودن بستری مناسب برای قرار گیری کانکس روی زمین است. زمانی که عملیات مربوط به زیرسازی کانکس با دقت به تمامی نکات مهم انجام گیرد در ادامه مشکلی پیش نخواهد آمد. کانکس ها سازه هایی آماده هستند که در ابعاد و اشکال مختلفی ساخته می شوند. زیر بنای کانکس هر چه محکم تر باشد ایمنی آن هم بالاتر می باشد. اهمیت زیرسازی از آن جهت مهم است که وجود آن از سلامت جان و مال افراد مستقر در کانکس، در برابر بلایای طبیعی محافظت می کند.

زمانی که کانکس در بهترین حالت ممکن، ثابت باقی بماند خسارتی به بدنه آن وارد نمی شود. هرگز فکر نکنید که می توانید کانکس را بدون هیچگونه زیرسازی روی زمین قرار دهید و از آن استفاده نمایید؛ زیرا در این صورت هیچگونه ایمنی ندارد و می تواند در اثر افتادن و جابجایی ناگهانی خسارات زیاد یا جبران ناپذیری به وجود آورد.

چه زمانی از خرپا برای نصب کانکس استفاده می شود؟

اگر قصد دارید اجرای کانکس را در ارتفاع مشخصی انجام دهید باید از خرپا استفاده کنید. وجود خرپا به پیاده سازی شاسی کانکس کمک زیادی می کند. نصب خرپا باید با دقت و طبق استانداردهای لازم انجام بگیرد. استحکام و مقاومت بالای خرپا، پیاده سازی کانکس را راحت تر می کند. نصب کانکس روی خرپا، آن را در برابر تکان های شدید محافظت می کند. خوشبختانه وجود روش های مختلف، جهت زیرسازی کانکس، کمک کرده در حال حاضر بتوانیم انواع کانکس را در زمین های مسطح و شیب دار نصب کنیم. به همان میزانی که اهمیت دادن به زیرسازی مناسب می تواند استقامت کانکس را بالا ببرد؛ سهل انگاری در این زمینه هم می تواند مشکلات جدی به بار آورد.

انواع کانکس پیش ساخته

امروزه حرفه ساخت کانکس های پیش ساخته به خاطر کارآیی زیادی که دارند بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. امکان استفاده از کانکس دست دوم و نو در همه جا وجود دارد. شما می توانید با توجه به نوع نیاز و سرمایه ای که در اختیار دارید مناسب ترین نوع از کانکس را فراهم کنید. درون کانکس امکانات متنوعی وجود دارد و از این نظر مشابه خانه می باشد. شما هر نوعی از کانکس را که انتخاب کنید باید پیش از نصب، عملیات مربوط به زیرسازی آن را انجام دهید.

مسلما هر چه ابعاد کانکس بیشتر باشد وزن سنگین تری هم خواهد داشت. با این که وزن سنگین کانکس از جابجایی و تکان خوردن آن در برابر بادهای شدید و … جلوگیری می کند؛ ولی نیاز است که زیرسازی آنها به روش دقیق و اصولی انجام گیرد. حال بدانید که کانکس های کوچک، وزن کمتری دارند و خیلی راحت توسط طوفان و بادهای شدید و حتی سیل جابجا می شوند. کانکس های کوچک را هم باید به خوبی نصب کنیم و اتصال آنها به سطح زیرسازی شده باید محکم باشد.

اهمیت زیر سازی کانکس

اکنون باید دانست که قیمت کانکس، تحت تاثیر فاکتورها و پارامترهای مختلفی تعیین می کردد. اختلاف قیمت بین کانکس های نو و دست دوم زیاد است. هر چه نوع متریال سازنده کانکس با کیفیت تر و ابعاد ساخت آن هم بیشتر باشد قطعا قیمت بیشتری خواهد داشت. از بین انواع کانکس باید گفت که کانکس نگهبانی ارزان ترین و کانکس ویلایی بیشترین قیمت را به خود اختصاص داده اند. نصب کانکس در ارتفاع و زمین ‌های صاف و همینطور شیب ‌دار، نیازمند پیروی از قوانین خاص خود می ‌باشد. کم توجهی به استانداردهای مربوط به نصب کانکس بدون شک، مشکلات جدی در پی خواهد داشت. لذا نیاز است همیشه و در همه شرایطی به قوانین زیرسازی محکم، عمل شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *