کانکس آرایشگاهی در حقیقت یک سازه پیش ساخته می باشد که در حال حاضر به منزله یک بخش صنفی سیار مورد توجه مالکان مشاغل قرار گرفته است. همان گونه که از نامش مشخص است تولید این کانکس با قصد تاسیس یک آرایشگاه کوچک صورت گرفته است. مشخصه ها، خصوصیات و طراحی آن با توجه به نیاز و سلیقه هر شخص معمولا متمایز می باشد.

همچنین امکان دارد از این سازه پیش ساخته در مکان های متنوعی چون ترمینال مسافربری و یا فرودگاه استفاده شود. درون این سازه ها تجهیزات و امکانات متنوعی وجود دارند. حتی شامل نورپردازی های جذاب جهت جذب مشتری می باشند‌.

نصب کانکس آرایشگاهی در مقایسه با سازه های دائمی خیلی آسانتر بوده و برای کسانی که تازه کار هم هستند خیلی به صرفه و اقتصادی خواهد بود. حتی این افراد می توانند از کانکس دست دوم هم برای اینکار استفاده کنند.

معرفی کانکس آرایشگاهی

مشخصات کانکس آرایشگاهی

هدف تمامی کسانی که به آرایشگاه رجوع می کنند آراستن خود می باشد. بدین علت کانکس آرایشگاهی بایستی شامل امکانات و تجهیزات نوین و پیشرفته جهت آرایش و خودآرایی باشد. حتی باید طرح و رنگ خاصی داشته باشد تا نظر مشتری ها را به خود جلب نماید.

از لحاظ مشخصات، این سازه پیش ساخته باید دست کم دارای ۱۴ متر مربع محوطه داخلی باشد. حتی دیوارپوش و کف کانکس بایستی به راحتی شسته شود و ضد آب هم باشد. محوطه داخلی این سازه با میز کار، روشویی جهت شستن سر و لوازم مورد نظر باید کامل شود. این کانکس همانطور که با صورت افراد سروکار دارد معمولا به نور کافی نیاز دارد. بدین علت بایستی جداره شیشه ای جهت ورود نور به محوطه را داشته باشد. چنانچه چنین وضعیتی فراهم نبود، درون کانکس باید از چراغ های هالوژنی جهت اخذ نور کافی استفاده شود.

شیوه نصب کانکس آرایشگاهی

کانکس آرایشگاهی که با قصد عرضه خدمات مربوط به زیبایی نصب و راه اندازی می شود بایستی در حاشیه رفت و آمد مسافرین یا مراجعه کنندگان قرار گیرد. نصب کانکس آرایشگاه بایستی به وسیله نصاب های متخصص و افراد کاربلد صورت گیرد. چرا که این سازه های پیش ساخته جهت ایجاد امنیت و حفظ ایمنی، به حفاظ و محکم کاری بالایی احتیاج دارند.

چنانچه هدف از ساخت کانکس آرایشگاهی، آرایشگاه مردانه باشد به حفظ حریم داخلی احتیاج ندارد. ولی ارایشگاه زنانه به این حریم احتیاج دارد و باید برای دید غیر مستقیم این محوطه پارتیشن بندی شوند. سایز و مشخصات کانکس هم مطابق نیاز پروژه و تقاضای مشتری مشخص می گردد.

ویژگی های منحصر به فرد کانکس آرایشگاهی

از ویژگی های کانکس آرایشگاهی می توان موارد زیر را نام برد:

  • طراحی خاص و ویژه
  • نورپردازی منحصر به فرد جهت جذب مشتری
  • استقامت خیلی زیاد
  • امکان انتقال و جابه جایی
  • محکم و مقاوم در مقابل پوسیدگی از ویژگی های کانکس آرایشگاهی می باشد.
  • قابل شستشو
  • ایمنی چشمگیر
  • قیمت اقتصادی و به صرفه

کاربرد کانکس آرایشگاهی

کانکس آرایشگاهی در اماکن متنوعی نظیر فرودگاه ها، نمایشگاه های بین المللی، پایانه های مسافربری، سالن های کنفرانس و… بکار برده می شود. محل نصب و راه اندازی آن هم بایستی به نوعی انجام گیرد که تمامی اشخاص بتوانند به آسانی به آن دسترسی داشته باشند. حتی بایستی طراحی آن به گونه ای باشد که علاوه بر کوچک بودن و سیار بودن آن حال و هوای آرایشگاه را داشته باشد.

بهتر است بدانید که ممکن است در برخی مکان ها در نزدیکی و اطراف کانکس آرایشگاهی، مراکز فروش کوچک دیگری چون کیف و کفش و لباس تاسیس شوند. بدین وسیله افراد افزون بر خود آرایی به ظاهر خود نیز می رسند. می توانند با تیپی متمایز در قرار عاشقانه یا کاری خود حضور یابند.

نکات حائز اهمیت در بکارگیری کانکس آرایشگاهی

چنانچه می خواهید دست به تهیه و خرید کانکس آرایشگاهی یا یک سازه پیش ساخته بزنید بایستی به چندین نکته مهم پیش از آن دقت نمایید:

  • سایز، ابعاد و مکان نصب این سازه را با دقت هر چه بیشتر اندازه گیری نمایید تا کانکس هماهنگ با محیط شما طراحی و تولید شود.
  • جهت بکارگیری کانکس دسترسی به ورودی آب و خروجی فاضلاب الزامی بوده، زیرا که شما به شستن مستمر احتیاج دارید. پس مطمئن شود که به این مورد دسترسی دارید. وگرنه اقداماتی مانند بکارگیری تانکر می تواند انتخاب بعدی شما باشد.
  • مکانی که قرار است این کانکس در آن اجرا و نصب شود در تعیین ظاهر و طراحی نما کار حائز اهمیتی است. زیرا که بایستی با دیزاین محوطه مجموعه سازگاری داشته باشد. چنانچه می خواهید در خارج محوطه آن را بکار ببرید بایستی از سایبان، باران گیر و حتی حفاظ ایمن جهت جداره های شیشه ای استفاده نمایید.
  • همواره این مسئله را در نظر بگیرید و بدانید که با توجه به تغییر برنامه های مرکز امکان دارد از شما به منزله مالک این کانکس بخواهند که این سازه پیش ساخته را به جایی دیگر انتقال دهید.

به عنوان مثال چند متر حرکت دهید یا از ضلع شمالی مجموعه به ضلع غربی جابجا شوید. در این صورت لازم است کانکس آرایشگاهی را با متریال بنایی به زمین، دیوار و یا سقف فیکس نکنید. همیشه احتمال جا به جا شدن و نقل مکان را بدهید.

  • برای آخرین نکته بهتر است به این مسئله توجه نمایید که شکل زیبا، تمیز و رنگ های جذاب سازه پیش ساخته شما در درآمد زایی و بازدهی حرفه شما اثربخشی بسیاری داشته در این صورت لازم است چه در مرحله طراحی سازه و چه در زمان بکارگیری آن همواره به ظاهر و تمیزی آن دقت ویژه نمایید. زیرا که این حرفه رابطه مستقیمی با بهداشت و زیبایی دارد.

قیمت کانکس آرایشگاهی

هر کانکس آرایشگاهی از لحاظ قیمت با هم تفاوت دارند. قیمت کانکس معمولا با ملاحظه به خدماتی که ارائه می دهد تعیین می شود. همچنین به نوع استفاده از کانکس بستگی دارد. کلیه کانکس ها را معمولا در سایز استاندارد ایجاد می کنند. چنانچه به شکل سفارشی باشد اندازه آن متفاوت است. اکثر این سازه های پیش ساخته طرح دار می باشند و محوطه بزرگی دارند. از این رو می توان آن ها را به آسانی جا به جا نمود.

معرفی کانکس آرایشگاهی

معمولا قیمت کانکس با این مشخصات بیشتر است. اگرچه تمامی آرایشگران دیدگاه متفاوتی با هم دارند. به عنوان مثال برخی از آن ها معتقد هستند که کانکس باید دارای نور و امکانات بیشتری باشد.

همچنین امکان دارد هر شخص سفارش های منحصر به فرد خود را داشته باشد. در این صورت کانکس در سایز های متنوع و با شکل های مختلفی ساخته می شود.

در پایان بایستی بدانید نوع مصالح و عایق مصرفی کانکس آرایشگاهی تاثیر خیلی بسزایی در مشخص نمودن قیمت آن دارد. به یاد داشته باشید که قیمت کانکس آرایشگاهی نو از کانکس دست دوم بیشتر است.

کسانی که دوست دارند یک کانکس مجهز اما دست دوم داشته باشند می توانند به مجموعه های معتبر جهت خرید مراجعه نمایند. همواره جهت خرید و تهیه این سازه به تمامی موارد دقت کنید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین خدمات را ارائه دهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *